کد خبر: ۱۲۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 21
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از سفر پروفسور والتر اشتومر، فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب از کشور آلمان برای معاینه و درمان ایثارگران به کشور خبر داد.
 به گزارش شفا آنلاین،ایرج عربی اظهار کرد: استفاده از متخصصان خارجی برای درمان ایثارگران در کشور، پیرو سیاست های بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می شود و بر اساس استراتژی هدف گذاری شده در درمان جامعه ایثارگری، دعوت از اساتید به نام بین المللی در برنامه های جاری معاونت بهداشت و درمان پیگیری و اجرا می شود.
وی ادامه داد: در همین راستا ویزیت و درمان خانواده شهدا و جانبازان توسط پروفسور «والتر اشتومر» فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب از کشور آلمان از تاریخ هشتم تا یازدهم شهریورماه انجام می شود.
مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: ایثارگرانی که از مشکلات مغزی رنج می برند، می توانند برای تشکیل پرونده با شماره تلفن ستاد جذب متخصصین 02142684351 و یا بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) با شماره 02183554510 تماس بگیرند.
 بنیاد شهید از ابتدای امسال تاکنون شماری از متخصصان بین المللی را برای درمان ایثارگران به کشور دعوت کرده است که معاینه و عمل جراحی خانواده های معظم شهدا و جانبازان توسط تیم پزشکی پروفسور حسین مهدیان، فوق تخصص ستون فقرات از کشور انگلستان طی هشتم تا چهاردهم خردادماه انجام شد که در این دوره زمانی 155 تن به صورت سرپایی معاینه شدند.
از ایثارگران و خانواده های شهدایی که توسط پروفسور مهدیان ویزیت شدند، 10 تن ، تحت عمل جراحی و 45 تن از جانبازان بلوک عصبی هم تحت معاینه و مشاوره درمانی قرار گرفتند.
همچنین ویزیت و درمان خانواده معظم شهدا و جانبازان توسط پروفسور یورگنس فوق تخصص کتف و شانه ازکشور آلمان انجام شد. این پزشک آلمانی اواخر اردیبهشت امسال به ایران سفر کرده بود.
در این رابطه پروفسور «فدریکو» و پروفسور «هادر»، متخصصان تشنج، صرع و جراحی مغز، 29 فروردین ماه به دعوت بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ویزیت و درمان جانبازان دارای مشکلات تشنج و صرع به ایران آمدند و مدت پنج روز در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) به معاینه جانبازان پرداختند.
براساس آمار بنیاد شهید، شمارجانبازان کشور 546 هزار و 108 تن است که از این تعداد 320 هزار و 528 تن، جانباز زیر 25 درصد(شامل 59 درصد از جانبازان) به شمارمی آیند و 225 هزار و 580 تن (شامل 41 درصد جانبازان) بیش از 25 درصد جانبازی دارند.
برچسب ها: ایثارگران ، شهید ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: