کد خبر: ۱۱۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 19
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نماد طرح ایراپن به عنوان طرح پایش برخی بیماری ها در شهرستان بافت از توابع کرمان رونمایی کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر «سید حسن قاضی زاده هاشمی» شامگاه پنجشنبه پس از رونمایی از طرح ایراپن از مرکز جامع سلامت روستایی دشتاب شهرستان بافت نیز بازدید کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافت نیز در آیین رونمایی از طرح ایراپن گفت: این طرح در 4 شهرستان شهررضای اصفهان، نقده آذربایجان غربی، مراغه آذربایجان شرقی و شهرستان بافت کرمان به صورت پایلوت در حال اجراست.
محمد رفیعی افزود: طرح ایراپن به منظور پایش و شناسایی افراد در معرض خطر بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، آسم و دیابت اجرا می شود.
وی بیان کرد: 4 هزار و 285 تن از شهروندان بافت در گروه های سنی 20 تا 40 سال و بالای 40 سال در قالب طرح ایراپن ارزیابی شده اند.
وی ادامه داد: 683 تن از این افراد در گروه سنی 20 تا 40 سال و 3 هزار و 602 نفر در گروه سنی 40 سال به بالا قرار دارند.
رفیعی گفت: 171 تن در قالب اجرای طرح ایراپن در شهرستان بافت مبتلا به دیابت، 50 تن مبتلا به آسم و بیماری های مزمن تنفسی و 174 تن مبتلا به بیماری قلبی و عروقی شناسایی شده اند.
وی تصریح کرد: در زمینه شناسایی سرطان کولورکتال هزار و 977 تن در گروه سنی 50 تا 70 سال ارزیابی شدند که یک مورد به عنوان بیمار شناسایی شده است.
وی افزود: از نظر ابتلا به سرطان پستان نیز در گروه هدف هزار و 985 تن در شهرستان بافت معاینه شدند که 60 تن مشکوک و 52 تن ماموگرافی شدند.
رفیعی بیان کرد: طبق بازدیدهای مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان بافت بهترین عملکرد را در اجرای طرح ایراپن داشته است.
در این آیین قالیچه ای با طرح ایراپن نیز رونمایی شد.
مرکز آموزش سلامت شهرستان بافت نیز به دست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان ارزوئیه در آیین رونمایی از طرح ایراپن شهرستان بافت حضور داشتند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر دیروز (چهارشنبه) وارد استان کرمان شد.
وی امروز (پنجشنبه) پس از بازدید از روند احداث ساختمان جدید بیمارستان شهید باهنر کرمان به شهرستان سیرجان سفر کرد.
وی امروز (پنجشنبه) به شهرستان های بافت، رابر و در ادامه به جیرفت در جنوب استان کرمان سفر کرد.
استان کرمان 4 دانشگاه علوم پزشکی دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: