کد خبر: ۱۱۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 18
شفا آنلاین>سلامت>معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: مواد غیر مجازی که در لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و غیر مجاز استفاده می شوند می توانند بسیار خطرناک، سرطان زا و حتی کشنده باشند.
به گزارش شفا آنلاین،صفورا محبی اظهار داشت: آزمایش های انجام شده بر روی مواد آرایشی غیر مجاز و تقلبی نشان داده در اغلب آنها از مواد سمی و یا تاریخ گذشته استفاده شده و میزان ماده سمی 'آفلاتوکسین بی' در آنها بسیار بالاتر از حد مجاز است.
وی افزود: آفلاتوکسین، قوی ترین عامل سرطان زاست که به راحتی از طریق پوست جذب و منجر به صدمات حاد کبدی می شود.
محبی، با بیان اینکه مواد شیمیایی متعدد به ویژه فلزات سنگین به کار رفته در ساخت مواد آرایشی در درازمدت باعث آسیب جدی به پوست می شود، بیان داشت: مصرف کنندگان در هنگام انتخاب کرم های آرایشی باید به ترکیبات تشکیل دهنده آن که بر روی آنها درج شده دقت کنند و کرمی را برگزینند که فاقد 'پارابن' باشد.
پاراین، مواد نگهدارنده ای است که با خواص آنتی بیوتیکی در لوازم آرایش، مواد غذایی و دارو از آنها استفاده می شود.
به گفته وی، تولیدکنندگان محصولات آرایشی برای ارزان تمام شدن محصول تولیدی خود از ماده سرطان زایی به نام پارابن استفاده می کنند تا ماندگاری محصول خود را افزایش دهند. اما این ماده باعث بروز سرطان های وابسته به هورمون های جنسی در درازمدت می شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا اضافه کرد: همچنین استفاده مشترک افراد از لوازم آرایشی و بهداشتی علاوه بر آلودگی فرآورده، باعث انتقال عوامل میکروبی و قارچی از فردی به فرد دیگر می شود از این رو باید از استفاده مشترک از این نوع لوازم جدا خودداری کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: