کد خبر: ۱۱۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 18
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت به ازای هر سه هزار نفر در کشور یک مراقب سلامت تعیین می کند تا بیماری های غیر واگیر در کشور کنترل شود.
به گزارش شفا آنلاین،سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان افزود: بیش از 70 درصد مرگ های کشور ناشی از بیماری های غیر واگیر است و با کنترل بیماری های غیر واگیر بخشی از هزینه های درمانی کنترل می شود.

وی نظام ارجاع و داشتن بیمه های کارآمد را از جمله الزامات اجرای هرچه بهتر طرح های بهداشتی و درمانی دانست و تاکید کرد: به ازای هر 12 هزار نفر یک پایگاه بهداشتی باید در کشور ایجاد و به ازای هر 45 تا 50 هزار نفر نیز باید یک مرکز جامع خدمات سلامت در کشور راه اندازی شود.
وی تصریح کرد: ایجاد مراکز جامع خدمات سلامت با صنعت پیش ساخته در اسرع وقت امکان پذیر است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می تواند 50 درصد اعتبارات مورد نیاز را متمرکز پرداخت کند و 50 درصد اعتبارات نیز باید از سوی خیران تامین شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در بخش تخت های بیمارستانی کمبود جدی در کشور و استان کرمان وجود دارد و اگر بخواهیم مانند گذشته در این مسیر حرکت کنیم مشکلی حل نمی شود.
وی اظهار کرد: باید با خلق ثروت از مسیر قانونی برای جبران کمبودهای تخت های بیمارستانی در استان کرمان اقدام شود.
قاضی زاده هاشمی گفت: دو بیمارستان در بم و در جنوب استان کرمان به صورت نیمه تمام باقی مانده اند که در سال جاری برای تکمیل آنها اقدام خواهد شد.
وی بر جلب سرمایه گذاری در حوزه سلامت تاکید کرد و افزود: در دیداری با استاندار کرمان، ایشان خواستند که اختیارات را به عهده استانداری یا ریاست دانشگاه علوم پزشکی واگذار کنیم که از این پیشنهاد استقبال کردیم.
وی گفت: استاندار کرمان شعار اعتدال ریاست جمهوری را به خوبی اجرایی کرده اند و همه مسئولان در استان کرمان در این مسیر همراه هستند.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: استان کرمان در راستای برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی نیز جزء استان های برتر کشور به شمار می رود.
وی افزود: به دلیل عقب ماندگی ها، نوع اقلیم، همسایگان و مخاطرات موجود در حوزه بهداشت و درمان با دشواری هایی روبرو است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیش بینی ها برای تامین واکسن آنفولانزا باید در استان کرمان صورت گیرد و افراد در آستانه خطر از جمله کودکان و زنان باردار آن را دریافت کنند.
وی همچنین با اشاره به این که مجلس به دولت در ارائه خدمات بسیار کمک کرده است گفت: نمایندگان مجلس فرصت بزرگی هستند و بسیار به ما کمک کرده اند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر چهارشنبه برای انجام سفری سه روزه و بررسی طرح ها و برنامه ها دانشگاه های علوم پزشکی بم، کرمان و جیرفت وارد استان کرمان شد و در نخستین گام به شهرستان بم رفت.
وی سپس در مرکز استان از طرح های دست اجرای مرکز آموزشی درمانی افضلی پور بازدید کرد.
همچنین با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی از هشت آمبولانس نو که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده است، رونمایی و ساختمان مجتمع مدیریت و توسعه آموزش با یکهزار و 800 متر مربع زیربنا در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افتتاح شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فردا پنجشنبه به شهرستان های بردسیر، سیرجان، ارزوئیه، بافت، رابر و در ادامه به جیرفت در جنوب استان کرمان سفر می کند.
استان پهناور کرمان چهار دانشگاه علوم پزشکی دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: