کد خبر: ۱۱۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 17
شفا آنلاین>سلامت>دبیرعلمی همایش علمی توانبخشی ابن‌سینا با اشاره به اینکه باید فاصله بین رشته‌ای و عدم اطلاع صحیح از نوآوری‌ها و خدمات جدید توانبخشی اصلاح شود، گفت: ظرفیت رشته‌های توانبخشی در کشورمان همچنان ناشناخته است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر صادق سیف پناهی با اشاره به اینکه با توجه به تخصصی شدن روزافزون علوم، رشته‌های علوم توانبخشی نیز از این امر مستثنی نیستند، اظهار داشت: افزایش تخصصی شدن هر رشته علمی علاوه بر محاسن بی‌شمار آن، منجر به ایجاد فاصله و عدم اطلاع صحیح متخصصین از نوآوری‌ها و خدمات جدید سایر همکاران می‌شود.

سیف پناهی ادامه داد: دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با همکاری انجمن‌های علمی و اساتید دانشکده‌های توانبخشی سراسر کشور طی روزهای 8 و 9 مهر سال‌جاری همایش توانبخشی ابن‌سینا را برگزار خواهند کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه ظرفیت رشته‌های توانبخشی در کشورمان همچنان ناشناخته است و باید فاصله بین رشته‌ای و عدم اطلاع صحیح از نوآوری‌ها و خدمات جدید توانبخشی را اصلاح کرد و همچنین کار گروهی را در بین رشته‌های توانبخشی پررنگ‌تر کرد، اظهار داشت: برای نخستین‌بار و به طور سالیانه از تمامی اساتید و بزرگان هر یک از این رشته‌ها یاری خواسته تا بتوان بر این مشکلات بین رشته ای فائق آمد.

دبیرعلمی همایش علمی توانبخشی ابن‌سینا گفت: به دلیل گسترده بودن موضوعات توانبخشی قصد داریم در این همایش فقط به حوزه توانبخشی عصبی پرداخته و در سالهای آتی به امید خداوند متعال، سایر حوزه‌های مرتبط نیز محور همایش‌ها قرار گیرد.

سیف پناهی ادامه داد: برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند منجر به ارتقای سطح خدمات توانبخشی به بیماران در سراسر کشور شود.

دبیر علمی همایش علمی توانبخشی ابن‌سینا به تشریح محورهای همایش پرداخت و افزود: ضایعات شنیداری-تعادلی، محیطی-مرکزی، کاشت حلزون ، کاردرمانی در اختلالات ذهنی، جسمی و روانی-اجتماعی، اختلالات طیف اتیسم و رشدی-عصبی، بازتوانی شناختی-عصبی، گفتاردرمانی در اختلالات گفتار، زبان، و بلع ،ارتوز و پروتز در اختلالات جسمی و عصبی، فیزیوتراپی در اختلالات جسمی-عصبی، توانبخشی در ابعاد مختلف سلامت، بهبود فعالیت، استقلال فردی، و کیفیت زندگی و توانبخشی در سالمندی محورهای همایش هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پرشکی همدان خواستار توجه بیشتر به رشته‌های توانبخشی شد و خاطرنشان کرد: ظرفیت رشته‌های توانبخشی در کشور ناشناخته است و باید با استفاده از ابزارهایی چون رسانه و صدا و سیما به تشریح خدمات و توانمندی رشته‌های توانبخشی برای درمان و بهبود کیفیت زندگی بپردازیم.

برچسب ها: توانبخشی ، علمی ، دانشکده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: