کد خبر: ۱۱۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 17
گزارش اختصاصی شفاآنلاین
شفاآنلاین:رسیدگی به پرونده جنجالی مرگ مرحوم عباس کیارستمی باصدورکیفرخواست برای جراح وی وارد مرحله تازه ای شد.
به گزارش اختصاصی خبرنگارشفاآنلاین،صبح دیروزپرونده عباس کیارستمی پس ازاعلام نظرکمیته کارشناسی، ازسوی دادسرای نظام پزشکی به دادگاه بدوی ارسال شد.

براساس این گزارش درحال حاضرفقط برای پزشک جراح کیارستمی کیفرخواست صادرشده است اما گفته شده درصورت احرازتخلفات احتمالی سایراعضای تیم پزشکی ممکن است برای سایرافراد نیز کیفرخواست صادرشود.

به گزارش اختصاصی شفاآنلاین،صبح امروز پسرمرحوم کیارستمی نیز باحضوردرجلسه دوساعته دادگاه بدوی ضمن مطالعه دوباره آخرین اقدامات صورت گرفته درپرونده به گفتگو با کارشناسان ومسولان پرداخت.

این درحالی است که خانواده مرحوم کیارستمی تاکنون هیچ شکایتی ازتیم پزشکی مطرح نکرده ودراین پرونده سازمان نظام پزشکی به عنوان شاکی مطرح است.همچنین گفته شده چند تن ازپزشکان مورد اعتماد خانواد کیارستمی نیزاین پرونده 300 صفحه ای را به دقت مطالعه کرده و درجریان دقیق نحوه رسیدگی به ماجرا هستند.

براساس گزارش اختصاصی خبرنگار شفاآنلاین،درحال حاضرهیچ حکمی دراین پرونده صادرنشده است.ضمن اینکه پرونده پس ازبررسی دردادگاه بدوی وصدور حکم ازسوی این مرجع قانونی ودرصورت اعتراض طرفین قابل رسیدگی دردادگاه عالی نیزخواهد بود.

براساس این گزارش گفته شده اولویت رسیدگی به این پرونده مربوط به آخرین روزهای مرگ مرحوم کیارستمی و سهل انگاری های احتمالی صورت گرفته دراین خصوص است.ضمن اینکه پرونده درمانی وی در پاریس نیز چندان مهم تلقی نشده پس بنابراین نیازی به ارسال این پرونده نیزنیست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
میرزایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
خدا رحمتش کنه
ممنون بابت مطالب مفیدتون
افتخار ما آشنایی با شماست
امیدواریم روزی باگروه شما همکاری داشته باشیم
http://Agahi90.ir
رسانه آگهی90
مدیر پایگاه باسلام
لطفا با شماره 09368815707 تماس بگیرید منتظرتماس شما هستیم .ویا اینکه تلفن  تماس بگذارید
سپاس
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
1
0
اشتباه پزشک زیر خاک دفن می شود ولی اشتباه هنرمند روی خاک راه می رود
در پرونده مرحوم کیارستمی سخن ها بسیار رفته است و به مدد رسانه های اجتماعی، هر شهروندی هم می تواند اخبارها و نظرات دو طرف را بشنود وهم نظر خود را در این باره بیان نماید ، ولی یک نکته اساسی در این کارزار! کاملاً مغفول مانده است و آن فرهنگ رواداری و حفظ آن در جامعه است که به کلی به دست فراموش سپرده شده است.
درست است که شعار "آزادی، برابری و برادری" چه در عمل و چه در بیان باید به عنوان یک ایده‌آل برای دستیابی به جامعه‌ای آرمانی نگریسته شود، اما این امر به معنی بستن چشم خود بر حقایق نیست.
حقیقت آن است که جامعه ای (هنری) که به خاطر یک اشتباه پزشکی اینگونه به پزشکان می تازد و همه را به یک چوب می زند، رابطه‌ای معیوب با زندگی دارد؛ یعنی رابطه‌ای معیوب با "دیگر صنوف" و "دیگر بودن". پر واضح است که این نوع رابطه با مشاغل دیگر است که جامعه و تصور از جامعه را تعیین می‌کند. رابطه‌ی معیوب تاثیراتی دارد و این امر واقعیت تراژیک در کشور عزیزمان ایران است.
از منظر دیگر، یک واقعیت غیر قابل انکار این است که مردم به هنر و هنرمند از دیدگاه متفاوت می نگرند و به نوعی الگوی رفتاری بخشی بزرگی از جامعه تحت تاثیر همین قشر ( به طور مستقیم و یا غیر مستقیم ) قرار دارد.
انتظار آن است که جامعه هنری، همانگونه که بدرستی در پرونده مرحوم کیارستمی ورود نمودند و اشتباهات پزشکی را روی کف موج های رسانه ای به گوش مردم رساندند، انصاف را رعایت نموده و کمی نیمه پر لیوان را هم ببینند و زحمات دیگر پزشکان که برای خدمت به مردم از زندگی خود نیز گذشته اند را بازگو نمایند و به تعبیری دیگر نگاهبان فرهنگ جامعه و میراث های اجتماعی بدست آمده از آن باشند.
همین پزشکانی که حنجره استاد شجریان را به او برگرداندند، همین زحمتکشانی که پا به پای ورزشکاران ما در میدان های ورزشی شب و روز نمی شناسند، همین سپیدجامگانی که بعضا در راه خدمت به جامعه، به قتل رسیده اند و به قول یک ضرب المثل انگلیسی :
اشتباه پزشک زیر خاک دفن می شود
اشتباه مهندس روی خاک سقوط می کند
و اشتباه معلم و هنرمند روی خاک راه می رود و جهانی را به فنا می کشد.
مهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
0
0
سلام چرا اینقدرطول کشیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: