کد خبر: ۱۱۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 17
شفا آنلاین>سلامت>وزیر دادگستری خطاب به پزشکان عمومی گفت: موضوع خطای پزشکی را جدی بگیرید و آن را با حق الناس تعریف کنید.
به گزارش شفا آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی روز چهارشنبه در سمینار جامع پیشگیری از خطاهای پزشکی در جریان گردهمایی علمی انجمن پزشکان عمومی ایران افزود: پزشکان باید قبل از همه به موضوع خطای پزشکی حساس باشند.
وی اضافه کرد: خیلی مناسب نیست که پزشکی به دادگاه احضار شود پس در خدمات رسانی به مردم دقت بیشتری داشته باشید.
وزیر دادگستری طی سخنانی در همایش انجمن پزشکان عمومی ادامه داد: ما انتظار داریم جامعه پزشکی کم عیب تر و با هدف رضایتمندی مردم خدمات به مردم ارایه دهید.
وی در این همایش که از صبح امروز - چهارشنبه - آغاز شد، تصریح کرد: اکنون جامعه پزشکی از جایگاه خوب از نظر حیث اجتماعی برخوردار است و پزشکان ما در جهان خوب درخشیدند.
پورمحمدی ادامه داد: حضور بیش از 34 پزشک در مجلس و تعدادی نیز در دولت و تعدادی دیگر در حوزه سیاسی نشان می دهد جامعه پزشکی ما با نشاط در اجتماع است.
وی حق سلامت را مترتب بر حق حیات دانست و گفت: به همین منظور طرح تحول سلامت در سخت ترین شرایط اقتصادی با هزینه بالا توسط دولت اجرا شد.
وزیر دادگستری ادامه داد: البته اگرچه شما پزشکان و بخش های مختلف پزشکی ممکن است بگویید که حق ما پرداخت نشده، اما طرح تحول سلامت اقدام خوبی بود.
وی خاطرنشان کرد: در جامعه قضایی به دلیل کثرت پرونده ها، قضات فرصت کافی برای رسیدگی به پرونده ها را ندارند و این موضوع به احکام ما آسیب می زند اما شما پزشکان به دلیل وجود تجهیرات مناسب و پزشکان متخصص، بیشتر برای مردم وقت بگذارید.
پورمحمدی افزود: در تمام نظام های صنفی مشکلاتی وجود دارد اما برخی مشکلاتی را به وجود می آورند و ما انتظار داریم سازمان نظام پزشکی برای حمایت از تمام پزشکان اقدام کند تا مشکلی در عرصه پزشکی ایجاد نشود.
برچسب ها: انجمن ، پزشکان ، عمومی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: