کد خبر: ۱۱۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 16
شفا آنلاین>سلامت>رییس هیات موسس کلینیک آرامش از رونمایی قریب الوقوع شکل جدید داروی میگری هیل به عنوان داروی درمان قطعی میگرن حبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رضا رمضانی روز سه شنبه در نشست خبری در کلینیک آرامش تهران افزود: این داروی گیاهی که سال 84 به عنوان داروی ملی رونمایی شد و در سال 89به تولید صنعتی رسید، فاز کلینیکی را طی کرده و علاوه بر استفاده بیش از 1400 بیمار میگرنی در داخل کشور، برای ارایه به بازار جهانی آماده شده است.
وی گفت: این دارو در حال حاضر به صورت پودر گیاهی استنشاقی گرم در کلینیک های درمانی ارایه می شود، اما در آینده به شکلی جدید و برای استفاده در خارج از کلینیک ها با دوره درمان 120 روزه ارایه خواهد شد.
وی با اشاره به نبود کلینیک برای تست دارو در کنار یک مجموعه دارویی در ایران بیان کرد: از 1400 بیمار مصرف کننده داروی میگری هیل ، 81 درصد آنها درمان قطعی شده اند و در 19درصد باقی مانده به کاهش حملات میگرن در آنها منجر شده است.
رمضانی یادآور شد: بیماری میگرن موضوع پیچیده ای است وتاکنون نظریات متعددی برای آن ارایه شده است ، در حال حاضر میگرن در دو نوع حاد و مزمن افراد را مبتلا می کند و به نسبت ابتلای هر دو زن به میگرن، یک مرد میگرن دارد.
وی با اشاره به این که 10 درصد بیماران میگرن به میگرن حاد و مزمن مبتلا هستند گفت: در حالت عادی بیماری میگرن، باید 21 حمله در سال داشته باشیم اما در حالت حاد و مزمن این بیماری، 15حمله در ماه با طول مدت بیشتر از 14 ساعت ایجاد می شود.
رمضانی ادامه داد: این دارو، درمان قطعی میگرن است و اکنون با ثبت دارو و انجام تست های حیوانی (روی 300 موش) و انجام تست های سم شناسایی و کلینیکال، مجوزهای سازمان غذا و دارو ایران را گرفته و درحال حاضر در فاز سوم استفاده از این دارو قرار داریم؛ اکنون در حال تهیه مستندات برای اخذ تاییدیه سازمان غذا و داروی اتحادیه اروپا و آمریکا هستیم.

**** ابتلای 8 میلیون ایرانی به بیماری میگرن
رمضانی ضریب شیوع بیماری میگرن در جوامع بزرگ را 1،29 درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس برآوردها در ایران حدود 8 میلیون نفر مبتلا به بیماری میگرن هستند که از این تعداد 10 درصد یعنی 800 نفر میگرن مزمن دارند.
رمضانی با اشاره به اینکه در ترکیب داروی میگری هیل از 20 گیاه دارویی استفاده شده است افزود: طبق برآوردهای انجام شده در کشور آمریکا، این کشور سالانه حدود 27 میلیارد دلار ضررهای ناشی از این بیماری به دلیل مصرف انواع مسکن ها، غیبت از کار، هزینه های کلینیکالی و افت بهره وری متحمل می شود.
میگری هیل توسط شرکت دانش بنیان میم دارو از شرکت های فعال در پارک علم و فناوری پردیس تهیه و تولید شده است.
برچسب ها: کلینیک ، رونمایی ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: