کد خبر: ۱۱۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 16
شفا آنلاین>سلامت> مسئولان سیستم ملی سلامت اسکاتلند، بودجه لازم برای حمایت مالی از 6 داروی جدید در درمان بدخیمی‌های خونی، پوست، کلسترول بالای خون، دیابت، آرتریت پسوریاتیک و عفونت‌ها را در مبتلایان به فیبروز کیستیک تصویب کرد.
به گزارش شفا آنلاین، در کمیته پزشکی اسکاتلند، داروی ایبروتینیب (Ibrutinib) شرکت جانسن برای درمان لنفوم منتل سل-یک نوع غیرهوچکین لنفوم که غیرقابل درمان، نادر و مهاجم است-تایید شد. ایبروتینیب، درمان هدفمند لنفوم منتل سل است که از امتیاز خوراکی بودن برخوردار است و به راحتی مصرف می‌شود. نیوولوماب(nivolumab) شرکت بریستول مایر نیز برای درمان بدخیمی پیشرفته ملانوما در بیمارانی که قبلا درمان با ایپیلیموماب را تجربه نکرده‌اند اندیکاسیون دارد.

مطالعات نشان داده‌اند که این دارو موجب تاخیر در پیشرفت بیماری می‌شود. آنتی‌بیوتیک شرکت راپتور با نام کوئینسیر (Quinsair) برای درمان عفونت‌های طولانی‌مدت ایجاد شده توسط پسودوموناس آئروژینوزا در بزرگسالانی که به فیبروز کیستیک مبتلا بودند تصویب شد. کوئینسیر، یک درمان استنشاقی است که می‌تواند به آسانی مورد استفاده قرار گیرد و کیفیت زندگی بیماران را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. داروی آلیروکوماب (Alirocumab) شرکت سانوفی نیز می‌تواند برای درمان کلسترول بالای خون در بیماران در معرض خطر بیماری‌های قلبی-عروقی که درمان‌های استاندارد برای کنترل کلسترول خون در آنها کافی نبوده‌اند تجویز شود

. سکوکینوماب (Secukinumab) شرکت نوارتیس نیز برای درمان آرتریت پسوریاتیک که یک بیماری التهابی مفاصل ناشی از پسوریازیس است مورد حمایت قرار گرفت. همچنین، انسولین طولانی‌اثر شرکت نوو نوردیسک با نام ترسیبا (Tresiba) در درمان مبتلایان به دیابت گزینه درمانی پیشنهادی دیگری در این گروه بیماران است. مطالعات بالینی نشان دادند که این دارو نسبت به سایر آنالوگ‌های انسولین طولانی‌اثر در تغییر متوسط سطح هموگلوبین HbA1c ارزش کمتری ندارد.
PharmaTimes
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: