کد خبر: ۱۱۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 15
شفا آنلاین>سلامت> پرفروش‌ترین چربی جهان که اغلب به صورت کرم‌های پوست یا شامپو استفاده می‌شود، ممکن است درمانی برای آلزایمر باشد. شکلی طویل از سرامید موم‌مانند شبه‌چربی برای کمک به سلول‌های مغزی حیاتی است و بدین ترتیب از بقای نورون‌ها حمایت می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،  در این مطالعه جدید که انستیتو ملی سلامت آمریکا بودجه‌ای را معادل 4 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته، محققین به‌دنبال راهی برای استفاده از این سرامید مفید برای مقابله با پلاک‌های مخرب آلزایمر بوده‌اند.

       سلول‌های مغزی مژه‌هایی در سطح‌شان دارند که نقش تغذیه‌کنندگی داشته و تقسیم آنها را حمایت می‌کنند. شش سال پیش از این، محققین دریافتند که این مژه‌ها به‌وضوح به‌وسیله یک چربی پوشیده شده‌اند که با برخی پروتئین‌های هنوز ناشناخته تاثیر هم افزایی می‌کند تا برای رشد مژه‌ها واسطه باشد. در مطالعات بعدی، آنها دریافتند تنها شکل طویل این چربی که سرامید نام دارد، می‌تواند رشد مژه‌ها را حمایت کند. اما در این مطالعه محققین دریافتند که عدم وجود این چربی مفید (سرامید) می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند التهاب‌های مزمن و بیماری‌هایی مانند آلزایمر شود.

در مغز سالم، این مژه‌ها فاکتورهای رشدی را حس می‌کنند که سلول‌های مغزی را به حالت خاموش نگه می‌دارد، در نتیجه‌ آنها نمی‌توانند تقسیم شوند و برای این سلول‌های مغزی تعیین تکلیف می‌کنند که در جایی باشند که نورون‌ها به فعال‌ترین حالت وجود دارند. این حمایت برای نورون‌ها که خود به صورت مستقیم خونرسانی نمی‌شوند، بسیار حیاتی است.

       زمانی که این سلول‌های مغزی مژه‌ها را داشته باشند، تقسیم صورت نمی‌گیرد و در صورت از دست دادن آنها و تقسیم شدن، فرایندهای التهابی اتفاق می‌افتد که برآیند آن می‌تواند بیماری مانند آلزایمر باشد. محققین تصور می‌کنند که دستکاری متابولیسم سرامید که منجر به تولید سرامیدهای طویل یا مفید شود، می‌تواند به مژه‌زایی مجدد کمک کند و سلول‌های مغزی را مجددا وارد کند تا وارد مرحله خفتگی شوند. محققین براین باورند که تصویب بودجه‌ای با این مقدار می‌تواند به آنها کمک کند که دریابند چگونه می‌توانند از سرامید مناسب برای درمان بیماری مانند آلزایمر استفاده کنند.
SP

برچسب ها: چربی ، کرم پوست ، آلزایمر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: