کد خبر: ۱۱۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 13
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم اهمیت ورزش در زندگی افراد جامعه و پیشگیری از بیماری های مختلف، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم نسبت به سلامتی خودشان اهتمام ویژه ای دارند اما کافی نیست.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی عصر جمعه در حاشیه مراسم افتتاح دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی که در سالن نیلفروش زاده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، گفت: به نظر من بیکاری، وضعیت معیشت و مسکن، از مشکلات جدی مردم است که باید تمامی مسئولان در قوای سه گانه دست در دست همدیگر به دور از حاشیه ها و با رعایت و توجه به "متن" که مردم و مشکلات آنها است در جهت کاهش آن تلاش کنند.
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم اهمیت ورزش در زندگی افراد جامعه و پیشگیری از بیماری های مختلف، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم نسبت به سلامتی خودشان اهتمام ویژه ای دارند اما کافی نیست.
دکتر هاشمی ضمن تقدیر از تلاش های وزارت ورزش و جوانان و صدا و سیما در گسترش فرهنگ ورزش و سلامتی در کشور، گفت: مردم بیشتر از هر نهادی به سلامتی خود توجه داشته اند اما داشتن کشوری ممتاز و پیشرفته و حتی انجام فرایض دینی، نیازمند، سلامت افراد جامعه است و سلامت به معنی درمان نیست بلکه پیشگیری از بیماری ها است.
وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر افراد در هفته 30 دقیقه ورزش و تحرک داشته باشند، از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می شود، عمر آنها افزایش و هزینه های کشور کاهش می یابد.
وی افزود: بسیاری از علل بیماری مردم ایران به غذا و سبک زندگی نامناسب مربوط می شود بنابراین مردم باید تحرک لازم داشته باشند.
دکتر هاشمی گفت: مقام معظم رهبری به یکی از دوستان ما فرموده بودند که انجام ورزش تا سن 40 سالگی برای انسان مستحب و پس از آن واجب است بنابراین حتما همه افراد جامعه باید به ورزش کردن بپردازند؛ نسل جوان برای افزایش نشاط، شادابی و اعتماد به نفس و افراد مسن برای کاهش بیماری ها ورزش کنند.
وزیر بهداشت با اشاره به افزایش سن امید به زندگی مردم ایران، افزود: امید به زندگی در بین مردان به 76 و در زنان به 80 سال رسیده ،اما سن زندگی سالم در بین مردم حدود 63 سال است و بقیه عمر مردم معمولا همراه با معلولیت، بیماری و درد است.
دکتر هاشمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان های کشور اظهار داشت: خوشبختانه در قالب طرح تحول سلامت بیش از دو میلیون متر مربع از فضای 570 بیمارستان وزارت بهداشت نوسازی و بازسازی شدند.
وزیر بهداشت یادآور شد: تلاش داریم تا در تمام استانهای کشور عملیات ساخت بیمارستانهای بیش از 500 تختخوابی را آغاز کنیم و در استان اصفهان نیز دو بیمارستان با ظرفیت یک هزار تختخواب راه اندازی می شود و علاوه بر آن، بخش خصوصی نیز به حوزه سلامت وارد خواهد شد.
دکتر هاشمی در پایان گفت: در حال حاضر شاخص تخت بیمارستانی کشور 1.6 و در اصفهان 1.2به ازای هر هزار نفر است که از این نظر، اصفهان یکی از مناطق محروم کشور به حساب می آید بنابراین باید با همت مسئولان و کمک دولت و با تسهیل ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت، تعداد تخت های کشور را افزایش داد تا به میانگین این شاخص در منطقه نزدیک شویم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نا امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
اقای وزیر روز بهورز نزدیک است ان همه وعده وعید که به بهورزان دادی فراموش کردی
بهورزان چشم انتظار رسیدگی جنابعالی به مشکلات خود می باشند .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: