کد خبر: ۱۱۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 11
شفا آنلاین>اجتماعی>دبیر کارگروه امور توسعه و پیشگیری منطقه 5 سازمان بهزیستی گفت: براساس بررسی ها از جامعه هدف، بیش از 50 درصد معلولیت ها در کشور مادرزادی و ژنتیکی است.
به گزارش شفا آنلاین،محمود رضا عرب در همایش هم اندیشی معاونان مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد منطقه 5 سازمان بهزیستی از اجرای طرح های غربالگری و پیشگیری از معلولیت توسط این سازمان خبر داد و افزود: این طرح ها در راستای مقابله و پیشگیری از معلولیت درحال اجراست.
وی همچنین از اجرای طرح نظارت جامع مراکز مشاوره بهزیستی خبر داد و گفت: طرح پیشگیری از معلولیت و نظارت دقیق بر مراکز مشاوره ژنتیک و برنامه نظارت جامع مراکز مشاوره بهزیستی کشور تهیه و تدوین شده است.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: همایش هم اندیشی معاونان مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد منطقه 5 بهزیستی به منظور بررسی چالش های مرتبط با پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها و شناسایی راهکارهای مناسب گسترش خدمات پیشگیری برگزار شده است.
محمد میرزایی به ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به منظور کاهش معلولیت در کشور به عنوان یک اولویت اشاره و بیان کرد: گسترش بحث مشاوره ژنیتک و ارائه راهکارهای خدمات مشاوره ای از اولویت های این همایش است.
وی گفت: هم اکنون هفت مرکز مشاوره ژنتیک با هدف تشخیص اختلالات ژنتیک و مشاوره قبل از ازدواج، پیش از بارداری و حین بارداری در استان فعالیت دارند.
به گفته وی سال گذشته 20هزار و 565 نوزاد در طرح غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران و تشخیص و مداخله، غربالگری شدند که از این تعداد 41 نوزاد دچار اختلالات شنوایی بودند.
همایش هم اندیشی توسعه امور پیشگیری بهزیستی با حضور 6 استان بوشهر، فارس، خوزستان، چهارمحال وبختیاری، ایلام و هرمزگان به مدت 2 روز در شهرکرد برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: