کد خبر: ۱۱۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 10
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان مطالبات این وزارتحانه از سازمان های بیمه گر را 80 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
به گزارش شفا آنلاین، محمد حاجی آقاجانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری افزود: طولانی شدن معوقه های سازمان های بیمه گر یکی از مشکلات مهم این وزارتخانه است که مشکلاتی برای خدمت رسانی به مردم، پزشکان و پرستاران ایجاد کرده است.
وی به وقفه پرداخت هشت ماه دریافتی پزشکان و پرستاران اشاره کرد و گفت: امید است با پرداخت این بدهی بتوان مشکل ایجاد شده را رفع کرد.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارکرد: هم اکنون چهارمحال و بختیاری با حدود یک میلیون نفر جمعیت، یکهزار و 400 تخت بیمارستانی فعال دارد که این تعداد تخت متناسب با نیاز این استان نیست.
حاجی آقاجانی از افزایش 400 تحت جدید در قالب اجرای چهار طرح بیمارستانی خبر داد و گفت: این استان با کمبود بیش از یکهزار تخت بیمارستانی مواجه است.
وی به توسعه بخش های مختلف درمانی در استان در زمینه بیماران دچار سکته قلبی و بخش گوارش اشاره و بیان کرد: هم اکنون در طول شبانه روز این خدمات در سطح پیشرفته به بیماران ارائه می شود.
حاجی آقاجانی از افزایش زایمان طبیعی نسبت به سزارین در این استان خبر داد و در ادامه جراحی لاپاراسکوپی را از دیگر خدمات ارائه شده طی چند سال اخیر در بیمارستان های چهارمحال و بختیاری دانست.
وی به اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: با توسعه خدمات دهی در بیمارستان های دولتی در راستای اجرای این طرح، بیماران به بیمارستان ها مراجعه کرده و دیگر الزامی به مراجعه به بیمارستان های خصوصی برای دریافت خدمات نیست.
وی استمرار برنامه طرح تحول نظام سلامت که از سال 93 آغاز شده است را از مهمترین برنامه های سال جاری این وزارتخانه دانست.
وی به اعتبار بخشی بیمارستان با رویکرد ایمنی بیمار، حفظ حقوق و کرامت بیماران، افزایش کیفی و کمی خدمات به عنوان اولویت ها و برنامه های جدی معاونت درمان در سال جاری اشاره کرد.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تعدادی از پروژه های در دست اجرا و همچنین بیمارستان های چهارمحال و بختیاری دیدن کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: