کد خبر: ۱۱۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 10
شفا آنلاین>سلامت>یک تحقیق اولیه حاکی از آن است که زنان آمریکایی بیشتر از زنان 30 سال پیش این کشور از وزن خود راضی هستند.
به گزارش شفا آنلاین،  محققان پس از بررسی ۲۵۰ مطالعه‌ای که ۱۰۰ هزار مشارکت‌کننده را در برمی‌گرفت، دریافتند که نارضایتی زنان از میزان لاغربودن خود به شدت در فاصله سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۲ کاهش یافته است.

       برایان کارازیا، استادیار روانشناسی کالج ووستر اوهایو و نویسنده اصلی این تحقیق می‌گوید: «درسال‌های اخیر شاهد پذیرش بیشتر بدن و آگاهی بیشتر از تاثیر رسانه‌ها و تاثیرات اجتماعی بر نگرش به بدن هستیم.» تحلیل کارازیا درست در زمانی منتشر شده که موسسات سلامتی آمریکامی‌گویند که نزدیک به دوسوم آمریکایی‌های بزرگسال دارای اضافه وزن یا چاقی هستند.

       از سوی دیگر روابط عمومی و تبلیغات شرکت‌ها در دهه گذشته (همچون شرکت داو با شعار تبلیغاتی زیبایی واقعی) تلاش کرده‌اند که نگرش نسبت به بدن را از طریق نمایش طیف متنوعی از مدل‌ها متعادل کنند.

       تحقیقات پیشینی که در دهه ۱۹۹۰ انجام شده بود، حاکی از آن بود که افزایش شمار زنان ناراضی از اضافه وزن در حال افزایش است. نارضایتی از بدن می‌تواند به خطرات بزرگ‌تر اختلالات خوردن یا افسردگی منجر شود.

       متا آنالیز جدیدی، تغییرات به وجود آمده در نارضایتی از بدن را از دو وجه مورد بررسی قرار می‌دهد، این نارضایتی می‌تواند شامل لاغر یا عضلانی بودن باشد. کارازیا و تیم او امتیازات میانگین هر دوره از مطالعات را با معیارهای تخصصی اندازه‌گیری کردند.

       کارازیا می‌گوید چندین عامل می‌تواند یافته‌های جدید را توضیح دهد یکی از آن‌ها این است که افکار اجتماعی، فرهنگی به‌تدریج در حال تغییر هستند.» او در ادامه اضافه کرد: «من فکر می‌کنم پیامی که به افراد داده می‌شود این است که آرامش بیشتری داشته باشند و اگر کمی متفاوت هستند، مسئله‌ای نیست و می‌توان با آن کنار آمد. فکر می‌کنم ما می‌توانیم شاهد تنوع بدنی پذیرفته شده بیشتری باشیم.»

       دایان لانگ، استاد روانشناسی دانشگاه دولتی مون‌کلر در نیوجرسی مدعی بود که رسانه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک، نارضایتی از تصویر بدن را گسترش داده‌اند زیرا زنان با جریان گسترده‌ای از عکس‌های دیگران و تصاویر ایده‌آل از خودشان مواجه شده‌اند.

       لانگ می‌گوید: «زنان با قرارگیری درمعرض رسانه‌های اجتماعی یا شوهای تلویزیونی، بیش از پیش خود را با تصاویر ایده‌آل مقایسه می‌کنند. آن‌ها وقتی تصاویر همسایه‌شان را می‌بینند که با داشتن سه فرزند همچنان شکم صافی دارد، از خودشان می‌پرسند که چرا شبیه به آن‌ها نیستند زیرا افراد بهترین تصویر خود را در شبکه‌های اجتمای به اشتراک می‌گذارند.»

       لانگ به مردم توصیه می‌کند که زمان محدودی را صرف استفاده از رسانه‌های اجتماعی کنند و تسلیم مقایسه کردن خود با دیگران نشوند. مقایسه خود با دیگران یک اشتباه است،‌ زیرا همیشه افرادی لاغرتر و چاق‌تر از ما وجود دارند. این مطالعه هفته آینده در نشست سالانه انجمن روانشناسی آمریکا ارائه خواهد شد.
Healthday

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: