کد خبر: ۱۱۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 07
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی، نسبت به روند توزیع خدمات درمانی از طریق ایجاد کلینیک های ویژه در کشور، انتقاد کرد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر داریوش طاهرخانی اظهارداشت: متاسفانه روند ایجاد کلینیک های ویژه وزارت بهداشت، به گونه ای نیست که همه احاد و اقشار مختلف مردم در هر نقطه ای از کشور بتوانند از خدمات این مراکز درمانی استفاده کنند.

وی با اشاره به مردم مناطق محروم و حاشیه ای کشور که نیازمند دریافت خدمات درمانی و بهداشتی هستند، افزود: تنها افرادی که در جوار و نزدیکی این کلینیک ها سکونت دارند، می توانند از خدمات تخصصی و فوق تخصصی که در این مراکز عرضه می شود، استفاده کنند و بقیه مردم از این خدمات محرومند.

طاهرخانی تاکید کرد: قطعا برای ارتقای سطح سلامت جامعه و مردم، نیازمند اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده هستیم که دسترسی همگان به خدمات سطح اول را تسهیل می کند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد خدمات سرپایی در بخش خصوصی به مردم ارائه می شود، افزود: با راه اندازی کلینیک های ویژه، بسیاری از مطب ها و مراکز درمانی بخش خصوصی که خدمات سرپایی ارائه می دهند، به علت همجواری با این کلینیک ها دچار مشکلات اقتصادی خواهند شد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی، ادامه داد: توصیه می کنیم، وزارت بهداشت به جای اجرای طرح های شتاب زده در نظام سلامت کشور، بیمه ها را پای میز مذاکره بیاورند تا وظایف قانونی خود عمل کنند و اجازه ندهند مردم بابت دریافت خدمات سلامت، پول زیادی از جیب پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش دولتی ظرفیت لازم برای ارائه خدمات سرپایی به شهروندان را ندارد، گفت: دسترسی به خدمات درمانی و بهداشتی از وظایف دولت هاست و اقدامات و طرح ها و برنامه های دولت ها باید به گونه ای باشد که دسترسی برای همه احاد جامعه را فراهم کند.

برچسب ها: کلینیک ، خدمات ، کشور
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: