کد خبر: ۱۱۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 08
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>موسسه ملی سلامت در آمریکا شروع به جمع‌آوری منبع مالی برای انجام آزمایش‌هایی کرده است که در آن سلول‌های بنیادی انسان به جنین حیوانات تزریق شده و یک موجود هیبریدی که تلفیقی از انسان و حیوان است، ایجاد می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،سال گذشته کارشناسان در ابتدا با انجام این آزمایش‌ها مخالفت کردند اما پس از بررسی‌های بیشتر نظر آنها تغییر کرد و به این امر رضایت دادند.

       محققان این پژوهش بر این باورند که شکل گیری این نوع ارگانیسم که متشکل از انسان- حیوان است و چیمراس (chimeras) نام دارد، دارای پتانسیل فوق العاده ای برای مدل سازی بیماری، تست داروها و در نهایت پیوند اعضا است. در افسانه‌های یونانی chimeras یک موجود با سر شیر، بدن بز و دم مار بوده است.

       این پژوهش از طریق تزریق سلول‌های بنیادی انسان به جنین چند روزه حیوانات و سپس انتقال این جنین در شکم حیوان ماده صورت می‌پذیرد.

       به رغم ممنوعیت پشتیبانی مالی از تحقیقات در این حوزه که بالاترین نهاد پزشکی و بهداشتی در آمریکا آن را وضع کرده است، بعضی از مراکز پژوهشی در آمریکا همچنان به تلاش خود برای پرورش اعضای بدن انسان در بدن خوک‌ها و گوسفندان ادامه می‌دهند. آنان می‌خواهند از این طریق به هدف خود که ایجاد قلب، کبد یا سایر اندام‌ها برای پیوند زدن به انسان است دست یابند.

       این آزمایش‌ها تلفیقی از روش‌های پیشرفته و نوین، از جمله اکتشافات جدید در حوزه زیست‌شناسی سلول‌های بنیادی و فناوری‌های ویرایش ژن است.

       البته این کار موسسه ملی سلامت به منظور ایجاد یک موجود هیبریدی به معنای تحقق صد درصد آن نیست بلکه این دانشمندان هنوز اول راه بوده و مسیر دشواری را پیش رو دارند.
Engadget
برچسب ها: آمریکا ، ترکیب ، انسان ، حیوان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: