کد خبر: ۱۱۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 07
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: پراکندگی منابع مالی مهمترین آسیب و چالش جدی در حوزه سلامت و نظام بیمه ای کشور است.
به گزارش شفا آنلاین، محمدجواد کبیر روز شنبه در یازدهمین اجلاس سراسری مدیران بیمه سلامت کشور در یاسوج با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: یکی از مهمترین برنامه بیمه سلامت درسال 95، مدیریت کنترل هزینه ازطریق مدیریت کنترل تقاضا است.
وی تصریح کرد: اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و طرح تحول سلامت بدون مدیریت منابع با چالش مواجه خواهد شد.
وی با بیان اینکه متولیان و کارگزاران نیز مجاز نیستند سیاست ها و راهبردهایی به کار گیرند که به تناسب نیافتن بین مصارف و منابع منجر شود، افزود: سازمان بیمه سلامت در این راستا نقش دیده بانی و مدیریت منابع در حوزه سلامت را بر عهده گرفته است.
کبیر با اشاره به افزایش چهار برابری پرداخت حق بیمه هزینه های درمانی پس از اجرای طرح تحول سلامت در کشور تصریح کرد: توجه به بخش درمان و سلامت همچنان از اولویت های اصلی دولت یازدهم بویژه شخص رئیس جمهوری است.
وی شمار بیمه شدگان زیرپوشش بیمه سلامت را در کشور حدود 40 میلیون نفر دانست و گفت: 11 میلیون نفر از این تعداد پس از اجرای طرح تحول سلامت بوده است.
وی اظهار کرد: حدود 23 میلیون نفر از این تعداد نیز در حوزه بیمه روستایی است.
وی یکی از اهداف اساسی برگزاری اجلاسیه مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت در یاسوج را نیز پیاده سازی اهداف و برنامه های راهبردی این سازمان در لایحه های مختلف مدیریتی در استان ها اعلام کرد.
وی یاداور شد: آگاه سازی و ارتقای سطح دانش مردم و بیمه شدگان در جهت تحقق عدالت بیمه ای و اشنایی با حقوق و نیازهای بیمه ای خود از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این همایش یکی از افتخارات و دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم را اجرای طرح تحول سلامت و افزایش میزان رضایتمندی مردم بویژه مناطق محروم در این راستا دانست.
فتاح محمدی افزود: البته چالش ها و دغدغه هایی در راستای اجرای این طرح از جمله کمبود منابع مالی و تاخیر در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان بیمارستان ها وجود دارد که باید دولت و متولیان امر برای کاهش این مشکلات نیز چاره اندیشی کنند.
وی تصریح کرد: مردم بویژه ساکنان مناطق محرومی همچون استان کهگیلویه وبویراحمد دستاوردهای طرح تحول سلامت را به خوبی لمس کرده اند و سطح رضایتمندی مردم به مراتب افزایش چشمگیری نسبت به قبل یافته است.
وی برخی آسیب ها و معضلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه را یاداور شد و افزود: به نظر می رسد در حوزه سلامت معنوی و روحی افراد به نسبت سلامت جسمی تا حدودی کم توجهی شده است.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد نیز در این همایش دو روزه از رشد پنج برابری پرداخت حق بیمه به مراکز درمانی و موسسه های زیرپوشش در این استان در دولت یازدهم و پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد.
سید یدالله حسینی افزود: میزان پرداختی به بیمه شدگان استان تا قبل از شروع دولت یازدهم و طرح تحول سلامت در استان کمتر از 280 میلیارد ریال بود.
وی بیان کرد: در حالی که میزان پرداختی حق بیمه در سال گذشته افزون بر یک هزار و 100 میلیارد ریال بود.
حسینی میزان بدهی بیمه سلامت به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان را هم اکنون نیز 280 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی اظهار کرد: بیش از 70درصد معادل 485 هزار نفر از جمعت 700 هزار نفری این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
وی تصریح کرد: از این تعداد 98 هزار نفر کارکنان دولت، 304 هزار و 600 نفر روستایی، 34هزارو 400 سایر اقشار و 48هزار نفر نیز بیمه شدگان همگانی هستند.
وی شمار بیماران خاص در سطح استان را نیز یک هزار و 560 نفر اعلام کرد و افزود: یک هزارو 24 نفر از این تعداد زیرپوشش بیمه سلامت هستند.
وی ابراز داشت: به ازای هر بیمار خاص نیز 46 میلیون ریال خدمات بیمه ای و دارویی پرداخت می شود.
برچسب ها: اجلاس ، بیمه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: