کد خبر: ۱۱۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 06
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص افزایش جمعیت گفت: باید با برنامه‌ریزی دولت و مجلس هزینه‌های درمان ناباروری در کشور کاهش یابد.

به گزارش شفا آنلاین، احمد امیرآبادی ظهر امروز در بازدید از مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم، با اشاره به جایگاه جهاد دانشگاهی و نقش این نهاد در عرصه علمی کشور بیان کرد: جهاد دانشگاهی نسبت به اجرای سیاست‌های جهادی در کشور اهتمام جدی دارد.

وی در ادامه برنامه‌های مرکز درمان ناباروری را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: خدماتی که از سوی این مرکز ارائه می‌شود بسیار ارزشمند است، ولی در مسئله درمان ناباروری باید نسبت به کاهش هزینه‌ها به ویژه برای اقشار کم درآمد اهتمام داشته باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت‌ها می‌خواستند که جهاد دانشگاهی را به سمت و سوی سیاسی بکشانند، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی باید در برنامه‌های خود از سیاست دوری کرده و در مسیر خدمت به مردم گام بردارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت رفع موانع پیش روی ناباروری در کشور را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: باید این موانع شناسایی شده و راهکارهای موردنظر نیز مطرح شده و در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

امیرآبادی به تاکید مقام معظم رهبری درخصوص افزایش جمعیت اشاره کرد و یادآور شد: دولت و مجلس باید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تحقق این فرمایش رهبری داشته باشند و تلاش کنند که هزینه‌های درمان ناباروری به شکل قابل توجهی در کشور کاهش یابد.

وی از تصویب بودجه‌ای بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان برای افزایش نرخ جمعیت خبر داد و گفت: متاسفانه رقم کمتری در این زمینه اختصاص پیدا کرد.

عضو هیأت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طبق اعلام وزیر بهداشت 200 میلیارد تومان در بخش درمان ناباروری بودجه هزینه شده است، در حالی که اثرات هزینه شدن این بودجه مشاهده نشد.

وی خاطرنشان کرد: باید این مرکز درخصوص سلول‌های بنیادی با دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مراکز علمی و درمانی همکاری و تعامل داشته باشد.

برچسب ها: ناباروری ، جهاد ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: