کد خبر: ۱۱۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 03
شفا آنلاین>سلامت>پزشکان پاکستانی نسبت به شیوع بیماری هپاتیت در مناطق مختلف بلوچستان به ویژه منطقه «نصیرآباد» هشدار دادند.

به گزارش شفا آنلاین،در اسلام‌آباد، پزشکان پاکستانی نسبت به شیوع بیماری هپاتیتB در مناطق مختلف بلوچستان به ویژه منطقه «نصیرآباد» هشدار دادند.

به گفته پزشکان مناطق کوهلو، دیره بکتی، موسی خیل، لورالائی و پیشین از جمله مناطق بلوچستان است که بیماری هپاتیت به سرعت در این مناطق شیوع پیدا کرده است.

به گزارش اردو تایمز دکتر «محبوب علی بلوچ» از پزشکان معروف در بلوچستان در این زمینه گفت: تحقیقات نشان می‌دهد 20 الی 30 درصد مردم بلوچستان به بیماری هپاتیت B مبتلا هستند.

وی افزود: بیش از 10 درصد مردم بلوچستان نیز به بیماری هپاتیت C مبتلا هستند و متأسفانه هیچ اقدامی برای جلوگیری از شیوع این بیماری صورت نگرفته است.

محبوب علی تأکید کرد: با وجود شیوع هپاتیت در بلوچستان مبتلایان به این بیماری از خدمات درمانی لازم  برخودار نیستند و باید به شهر کویته مرکز این ایالت مراجعه کنند.

کشمیر‌خان یکی از مبتلایان به بیماری هپاتیت در این زمینه گفت: یک هفته است که به تمام داروخانه‌ها در مناطق مختلف بلوچستان مراجعه کرده اما نتوانسته داروی مورد نظر برای هپاتیت را بدست آورد.

«اسماعیل میروانی» مسئول مبارزه با هپاتیت در ایالت بلوچستان اظهار داشت: تعداد مبتلایان به هپاتیت در حال افزایش است و ممکن است این بیماری به کشورهای همسایه نیز گسترش پیدا کند.

وی افزود: برای درمان بیماری هپاتیت با کمبود دارو مواجه هستیم و نمی‌توانیم در این زمینه پاسخگوی بیماران باشیم.

میروانی گفت: مراکز درمانی قادر هستند روزانه برای 50 بیمار امکانات لازم فراهم آورند اما تعداد مراجعه کنندگان بیش از 300 نفر است.

کارشناسان معتقدند شیوع بیماری هپاتیت در بلوچستان به مرز هشدار رسیده و نیاز به آموزش مردم برای مقابله با این بیماری هستیم.

نوعی بیماری ویروسی در انسان‌هاست که به کبد بیشترین آسیب را می‌زند. ویروس هپاتیت بی یکی از جدی‌ترین انواع هپاتیت را سبب می‌شود.

هپاتیت B یکی از خطرناک ترین انواع هپاتیت‌ها است، این بیماری در اثر ویروس‌های مختلف ایجاد شده و باعث التهاب و تورم در کبد می‌شود و به بافت کبد آسیب جدی وارد می‌کند.

آب و غذای آلوده مهم‌ترین عامل بیماری هپاتیت هستند که در بلوچستان این موضوع به وضوح مشخص است.

برچسب ها: هپاتیت ، شیوع ، پزشکان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: