کد خبر: ۱۱۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 04
شفا آنلاین>سلامت> نتایج یک تحقیق جدید که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده، نشان می‌دهد زنانی که آغاز دوره منس و منوپوز دیرتری در طول زندگی خود داشته‌اند، شاید شانس بیشتری برای دهه‌ها زنده ماندن داشته باشند.
به گزارش شفا آنلاین،    نتایج این تحقیق که به تازگی در نشریه Menopause منتشر شده، نخستین مطالعه در نوع خود است که ارتباط میان عوامل باروری را با بقای افراد و میزان زنده ماندنشان تا سن خاصی، مثلا 90 سالگی ارزیابی کرده است.

       همیشه دستیابی به طول عمر بیشتر یک هدف سلامت عمومی فراگیر بوده و بسیاری این سوال را می‌پرسند که چگونه می‌توانند عمر طولانی‌تری داشته باشند. حال یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد، زنانی که دوره منس آنها در 12 سالگی یا دیرتر آغاز شده و دوره منوپوز آنها، چه به صورت طبیعی و چه با جراحی، در سن 50 سالگی یا بعد از آن رخ داده و دوره باروری آنها بیش از 40 سال به طول انجامیده، با شانس بیشتری برای یک زندگی 90 ساله روبه‌رو هستند.

       از حدود 16 هزار شرکت کننده که از گروه‌های نژادی و قومی متنوع در این مطالعه حضور داشتند، 55 درصد آنها تا 90 سالگی عمر کرده‌ و حدود 21 سال نیز پیگیری شده بودند.

       یافته‌های این مطالعه حاکی از آن است که آغاز سن قاعدگی در سنین بالاتر، با احتمال کمتر ابتلا به بیماری‌های خاص مانند بیماری کرونری قلبی همراه است و افرادی که دوره یائسگی‌شان دیرتر آغاز می‌شود، بیشتر احتمال دارد که در مجموع، وضعیت سلامت بهتری داشته باشند. از سوی دیگر، این زنان کمتر سیگاری بوده و سابقه دیابت نیز در آنها کمتر دیده شده است.
Medscape
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: