کد خبر: ۱۱۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 03
شفا آنلاین>سلامت>دستگاه همودیافیلتراسیون امروز چهارشنبه در محل برج میلاد برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به بیماران دیالیزی رونمایی شد.
به گزارش شفا آنلاین، جواد فلاح مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در باره این دستگاه که ساخت کشور آلمان است، گفت: این دستگاه باعث افزایش کیفیت دیالیز در بیماران و طولانی شدن عمر بیماران می شود.
وی با بیان اینکه از سال 2005 این دستگاه در کشور آلمان ساخته شده است، تصریح کرد: این دستگاه محلولی را توسط ورودی هایش تولید می کند که خود حالت استریل دارد و وارد بدن بیمار شده و باعث فعال شدن دیالیز همودیافیلتراسیون (HDF) می شود.
وی رقیق شدن خون، بالا بردن کیفیت دیالیز، فشار آمدن کمتر به قلب، محاسبه برگشت خون حین دیالیز و نیاز نبودن به سرم جهت شست و شوی ست دیالیز را از مزایای این دستگاه عنوان کرد.
فلاح با بیان اینکه یک تا دو سال دیگر ا ین دستگاه به بخش های دیالیز کشور وارد می شود، ادامه داد: این دستگاه دیالیز بیماران را با دقت بیشتری انجام می دهد و در صورتی که در بخش های دیالیز مورد استفاده قرار گیرد، کیفیت دیالیز افزایش می یابد.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: اکنون یک نمونه از این دستگاه وارد کشور شده و 20 مورد دیگر نیز قرارداد آن منعقد شده است که پس از ارائه آموزش به پرسنل در سال های آینده به مراکز درمانی دیالیزی وارد می شود اما امکان اینکه جایگزین همه دستگاه های دیالیز قبلی شود، نیست.
وی تصریح کرد: پس از ارائه آموزش های لازم، تعداد بیشتری از این دستگاه ها خریداری می شود تا بیماران بتوانند از خدمات این دستگاه بهره مند شوند.
فلاح در پاسخ به سوال که چرا با وجود اینکه سال 2005 این دستگاه در آلمان ساخته شده اما هنوز وارد کشور ایران نشده است، اضافه کرد: این دستگاه هنوز در برخی از کشورهای اروپای غربی نیز مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما جمعیت هلال احمر با خرید این دستگاه گام بزرگی برای ارتقای کیفیت دیالیز بیماران انجام داده است.
براساس آمار 28 هزار و 517 بیمار دیالیزی در کشور وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: