کد خبر: ۱۱۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 03
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه در حوزه مدیریت دارو اقدامات ارزنده‌ای انجام شده است، گفت: در این میان بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان طی دو سال اخیر از خروج ارز در حوزه دارو جلوگیری شده است.

به گزارش شفا آنلاین،محمدحسین قربانی درباره اظهاراتی مبنی بر اینکه مافیای دارویی کشور امکان برخورداری مردم از حمایت‌های بیمه‌ای در رجوع به طب سنتی را بسیار دشوار کرده است، افزود: اینکه در سیستم دارویی کشور مافیا وجود دارد را نمی‌توان نفی کرد اما در حوزه مدیریت دارو اقدامات ارزنده ای انجام شده تا جایی‌که بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان طی دو سال اخیر از خروج ارز در حوزه واردات دارو جلوگیری شده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید حمایت از طب سنتی در کشور به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: نمی‌توان ادعا کرد که مافیای دارو از حمایت‌های بیمه‌ای در طب سنتی جلوگیری کرده است اما اینکه باید اراده ای بر احیای طب سنتی وجود داشته باشد بر کسی پوشیده نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نمی‌توان اهمیت احیای طب سنتی در حوزه سلامت را نادیده گرفت، تصریح کرد: باید سیاستگذاری، استراتژی و نحوه احیای طب سنتی را تدوین کرد که رسیدن به این هدف نیازمند تدبیر و درایت است و مجموعه وزارت بهداشت اگر برای انجام این هدف نیازمند قانونگذاری است مجلس این آمادگی را دارد تا قوانینی را تدوین کرده و آن را به تصویب برساند.

قربانی یادآور شد: امروزه به جهت بی‌توجهی به برخی داروخانه های سنتی شاهد عرضه قاچاق متادون و متادون تراپی هستیم که این موارد در حوزه سلامت خوشایند نیست در این میان باید تفکیک وظایف صورت گیرد و مسئولان وظیفه و جایگاه خود را بدانند.

وی یادآور شد: در طب سنتی به موضوعات پیشگیری در حوزه سلامت توجه بسیاری شده و راهکارهای زیادی نیز پیشنهاد شده است لذا می توان با استفاده از این ظرفیت برای پیشگیری بسیاری بیماری ها استفاده کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: کار در حوزه طب سنتی وگیاهی بسیار زیاد است و به نظر می رسد به جای اظهارنظرهای غیرواقعی بهتر است پیشنهادهای کاربردی در این زمینه از سوی کارشناسان ارایه شود تا طب سنتی سروسامان یابد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور معتقد است؛ مافیای دارویی کشور، امکان برخورداری مردم از حمایت های بیمه ای در رجوع به طب سنتی را بسیار دشوار نموده اند.

برچسب ها: دارو ، طب ، سنتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: