کد خبر: ۱۱۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 02
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه پیشگیری از معلولزایی از مهم ترین راهبردهای این سازمان است، از یک هزار و 300 سقط قانونی و شرعی در نیمه دوم سال های 93 و 94 در سطح کشور خبر داد.

 به گزارش شفا آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه که در محل آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان کرمانشاه برگزار شد، گفت: سقط های انجام شده پس از تشخیص جنین های مبتلا به معلولیت های شدید جسمی و حرکتی با همکاری مرکز مشاوره ژنتیک انجام شده است.
وی با تاکید براینکه آزمایش های مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج اجباری می شود، افزود: 260 مرکز مشاوره ژنتیک با نظارت سازمان بهزیستی به صورت خصوصی در حال فعالیت هستند.
محسنی بندپی اظهار کرد: به دلیل تغییر در سبک زندگی و برخوردار نبودن آحاد جامعه از فرصت های برابر، شاهد افزایش معلولیت در جامعه هستیم.
وی اضافه کرد: از جنبه قانونی و دانش انسانی، بهزیستی یکی از تخصصی ترین نهادها برای خدمت به جامعه هدف است که این سازمان در دولت تدبیر و امید چند راهبرد را دنبال می کند تا بتواند از توان انسانی 22 هزار نفری کارمندان و پرسنل در سطح کشور استفاده کند.
محسنی بندپی، با تاکید براینکه بهزیستی به دنبال پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت و آسیب هاست، افزود: این امر یکی از دغدغه های رهبری است چنانچه در دیدار با مسئولان نظام بر آمادگی کنترل و مهار آسیب ها تاکید کردند.

* سه درصد از جمعیت استان کرمانشاه درگیر اعتیاد هستند
وی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق و معلولیت اثربخش تر و مقرون به صرفه تر است، ادامه داد: هم اکنون بنا به گفته مدیرکل سابق بهزیستی کرمانشاه، سه درصد از جمعیت استان درگیر اعتیاد هستند و ما علاوه براینکه برای درمان این تعداد برنامه ریزی کنیم باید درصدد پیشگیری و کنترل 97 درصد باقی مانده از ابتلا به اعتیاد برآییم.
محسنی بندپی در خصوص اقدام های انجام گرفته برای پیشگیری از طلاق اظهار کرد: اکنون سه هزار و 900 مدرس توانمند در یک هزار و 300 مرکز آموزشی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند که با همکاری قوه قضاییه 247 مرکز کاهش طلاق در کشور راه اندازی شده است.
وی در خصوص میزان اثربخشی این فعالیت ها اظهار کرد: در 9 ماه سپری شده از سال 93، به ازای هر یک ساعت شاهد وقوع 19 طلاق در کشور بودیم که این آمار در این مدت در سال گذشته به 18 طلاق به ازای هر یک ساعت رسید.
وی افزود: در بخش معلولیت ها میانگین پیشگیری از ناشنوایی در سطح کشور 67 درصد است که این امر در استان کرمانشاه به 80 رسیده است و در سال 95، متعهد شده ایم به غربالگری شنوایی همه کودکان کمتر از یکسال اقدام کنیم.
وی از توانمندسازی و توانبخشی افراد به عنوان یکی دیگر از اهداف سازمان یاد کرد و گفت: بنابر گفته رئیس جمهوری همه معلولان باید از وسایل توانبخشی برخوردار باشند و برای رسیدن به این هدف تاکنون هفت استان کم برخوردار و غیربرخوردار به این امکانات مجهز شده که کرمانشاه یکی از این مناطق است.
محسنی بندپی با بیان اینکه به دنبال افزایش حقوق و مزایای پرسنل و کارمندان بهزیستی هستیم اضافه کرد: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای رسیدن به نتایج بهتر و اثربخش تر از دیگر اهداف ما می باشد.
در پایان این مراسم از زحمات میرزاییان، مدیرکل سابق بهزیستی استان کرمانشاه قدردانی و امید قادری به عنوان مدیر جدید این سازمان در استان معرفی شد.
قادری پیش از این مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بود.
برچسب ها: بهزیستی ، کانون ، پرورش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: