بنابراین محققان کالج پزشکی بیلور و دانشگاه هوستون تحقیقی در مورد گرسنگی صبحگاهی و تاثیر آن بر روی آموزش کودکان انجام دادند. در این تحقیق 130 کودک هشت تا 10 ساله که برخی کودکان بدون خوردن صبحانه و برخی صبحانه خورده شرکت کردند و مهارتهای حافظه کوتاه مدت و توجه آنان به آموزش مورد آزمون قرار گرفت.
نتایج نشان داد صبحانه خوردن تاثیری بر روی توانایی و عملکرد کودکان در آزمونهای شناختی ندارد. محققان نتیجه گرفتند خوردن صبحانه بر عملکرد آموزشی کودکان در سن مدرسه تاثیر ندارد.
اما ناگفته نماند صبحانه مواد مغذی لازم برای حفظ انرژی بدن در فعالیت روزانه را تامین میکند پس ضروری است وعده صبحانه پروتئین بالا وکربوهیدرات داشته باشد اما قند آن پایین باشد.
نتایج این تحقیق در نشریه امریکایی Clinical Nutrition منتشر شده است