وی
با بیان اینکه ما باید درسازمان تامین اجتماعی یک نهضت فناوری اطلاعات راه
اندازی کنیم، اظهارکرد: این سازمان در این زمینه پیش رو است اما با کمال
تاسف در طول دولت نهم و دهم هیچ پروژه ای در این زمینه در سازمان انجام
نشده است.
نوربخش ادامه داد: این گونه اقدامات نتایج کوتاه مدت ندارد
بلکه نیاز به امکانات لازم برای استقرار آن داریم که امیدواریم در آینده
نزدیک بتوانیم اثرات آن را در کشور شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد:
خوشحالیم که این اقدامات پس از حدود دو تا سه سال به نتیجه رسید چرا که این
پروژه ها در زمینه پاسخگویی به مردم، کنترل های مالی، کارت هوشمند، نسخه
نویسی الکترونیک، پرداخت متمرکز مستمری، سامانه بیمه بیکاری، طرح ساختار
نوین ارائه خدمات در شعبه و طرح سیستم بیمه ای با نگاه مالی و نظام تعهدی
است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه انفکاک مالی و درآمد
یک مشکل تاریخی بوده که اکنون پس از سال ها در تامین اجتماعی درحال انجام
است گفت: حذف دفترچه تامین اجتماعی و جایگزین شدن کارت ملی و سیم کارت از
دیگر خدماتی است که به عنوان آرزویی برای مردم و بیمه شدگان تبدیل شد که
اکنون حذف دفترچه در بخش خدمات ملکی و خرید خدمت در این سازمان در حال
انجام است.
نوربخش ادامه داد: در بخش خرید خدمت از 6 ماه پیش طرح حذف
دفترچه در استان یزد آغاز شده و قبل از آن در بخش درمان مستقیم میانگین
انتظار برای دریافت نسخه حدود نیم ساعت بود ولی اکنون این مدت بسیار کاهش
یافته است.
وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح ها که در راستای اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات در تامین اجتماعی اجرایی شده است امیدواریم بتوانیم خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهیم.