کد خبر: ۱۱۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 02
شفا آنلاین>سلامت> نیورون (Newron)، یک شرکت بیوفارمای متمرکز بر ابداع و توسعه درمان‌های جدید در مبتلایان به بیماری‌های دستگاه عصبی مرکزی و درد، به خبرگزاری‌ها اعلام کرده که سازمان غذا و داروی آمریکا طی نامه‌ای به این شرکت تاکید کرده که دیگر برای ارزیابی پتانسیل سوءمصرف غیرقانونی یا عوارض ناشی از اعتیاد به سافیناماید (Safinamide) با نام تجاری زاداگو (Xadago)، نیازی به انجام مطالعات بالینی تکمیلی ندارد.
به گزارش شفا آنلاین،  این تصمیم سازمان غذا و داروی آمریکا پس از پاسخ 29 مارس 2016 میلادی این سازمان به شرکت مذکور است. طبق این تصمیم نهایی، هیچ مطالعه/پرونده/تحلیل بیشتری برای اثبات ایمنی و اثربخشی این دارو در مبتلایان به پارکینسون مورد نیاز نیست. متعاقب این اعلام، شرکت نیورون مجددا درخواست بررسی ثبت داروی جدید مربوط به این داروی خود را در نوامبر سال میلادی جاری به سازمان غذا و داروی آمریکا ارائه خواهد کرد.

سافیناماید، یک مولکول شیمیایی جدید با مکانیسم اثر منحصر به فرد است و به‌طور کاملا اختصاصی و برگشت‌پذیر به مهار MAO-B و بلوک کانال‌های سدیم وابسته به ولتاژ می‌پردازد و در نتیجه، به کنترل آزادسازی غیرطبیعی گلوتامات منتهی می‌شود. مطالعات بالینی متعددی اثربخشی این دارو را در کنترل کوتاه‌مدت علائم موتور و حفظ این اثر به مدت بیش از 2 سال نشان داده‌اند. طبق نتایج به دست آمده از مطالعات 24 ماهه دوسوکور کنترلی، این دارو اثرات قابل‌توجهی روی عوارض موتور پارکینسون دارد بدون آنکه خطر ابتلا به دیسکینزی را افزایش دهد. سافیناماید به صورت تک‌دوز روزانه مصرف می‌شود و محدودیت خاصی از نظر رژیم غذایی مصرفی ندارد.

       بیماری پارکینسون، در مقام دوم شایع‌ترین اختلال پیشرونده و مزمن نورودژنراتیو پس از آلزایمر قرار دارد و 1-2 درصد از بزرگسالان بالای 65 سال در سراسر جهان به آن دچارند.PRNewswire
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
احمد
|
United Kingdom
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
چرا نمي توان اين دارو را در ايران تهيه کرد
من به بيماري پارکينسون مبتلا هستم و عوارض ناشي از داروي لوودوپا بسيار آزار دهنده است اميدوارم هرچه زودتر اين دارو در ايران هم قابل تهيه شود.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
0
من ۳۷ سالمه و شش ساله که به پارکینسون مبتلا هستم متاسفانه امکان رفتن به سرکارم از دست داده ام لطفا این دارو را در ایران وارد کنید به داد بیماران پارکینسونی برسید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: