کد خبر: ۱۱۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 31
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر اینکه قانون نظام پزشکی نیاز به بازنگری ندارد و باید الزامات اجرای آن فراهم شود گفت: برخی‌ بخشنامه‌های وزارت بهداشت برای افرادی که وابستگی به دولتمردان دارند، اجرا نمی‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،داریوش طاهرخانی در رابطه با اینکه گفته شده قوانین نظام پزشکی نیازمند بازنگری است گفت: قانون نیاز به بازنگری ندارد، بلکه باید الزامات اجرای قانون در کشور فراهم شود چراکه مجریان قانون هرطور که باب میلشان باشد با قوانین رفتار می کنند و قوانین فقط برای ضعفا است.

وی افزود: موارد بسیار است اما به طور مثال از آغاز به کار دولت جدید، وزارت بهداشت در یک دستورالعمل اعلام کرد که متخصصین گروه‌های پزشکی در طی دوره تعهدات قانونی، مجاز به فعالیت در بخش خصوصی و دایر کردن مطب نیستند. اما همین بخشنامه فقط برای افرادی که وابستگی به دولتمردان ندارند، اجرا شد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: شنیده ها حکایت از آن دارد که در همین حوالی تهران یکی از روسای دانشگاه برای فرزندش در دوران تعهدات قانونی، پروانه مطب گرفته حالا چرا نهادهای نظارتی کشور و بازرسان وزارت بهداشت این موارد را نمی شنوند و نمی بینند ، خود جای تعمق بسیار دارد.

وی تصریح کرد: در نقطه مقابل به فردی که فرزند صاحب منصبان نیست ، چنین مجوزی داده نمی شود و او به ناچار بعد از قریب 30 سال تحصیل، برای تشکیل خانواده و گذران زندگی ، چون حقوق دوران طرح و تعهدات جوابگوی نیازهایش نیست ، در ساعاتی که بیمارستان به او نیاز ندارد ، در زیر پوست همین شهر در مشاغل خدماتی غیر از طبابت کار می کند.

طاهرخانی گفت: بهتر است وزیر بهداشت، قبل از طرح موضوع اصلاح قانون نظام پزشکی، از میزان اجرای عادلانه قوانین سلامت یک ارزیابی منصفانه ای داشته باشد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه تقسیم جامعه پزشکی کشور به شهروند درجه اول و دوم با عدالت فاصله بسیاری دارد افزود: قوانین یا برای همه اجرا شود یا کتاب قانون سلامت به کتابخانه ها تحویل داده و به جامعه پزشکی اعلام شود که دولتمردان خود قانون هستند و نیازی به دست نوشته های قانون نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: