کد خبر: ۱۱۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 31
شفا آنلاین>سلامت>عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه با ایجاد تغییر شکل در پنس‌ها توانستیم پنس نگهدارنده سرویکس رحم را ابداع کنیم که در ایران و در دنیا وجود ندارد، از هزینه تولید اختراعات از جمله این پنس که در ایران بسیار بالا است، انتقاد کرد.

به گزارش شفا آنلاین، اکرم کرمی دهکردی، عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد درباره ساخت پنس نگهدارنده سرویکس رحم در کشور اظهار داشت: در زمینه IUD گذاری برای بانوان پنسی با نام "تناکولوم" استفاده می‌شود که دقیقاً مانند نیش عقرب است و دو لبه تیز دارد که ما با این پنس دهانه رحم را گرفته و می‌کشیم.

وی ادامه داد: زاویه‌ای میان دهانه رحم و رحم وجود دارد که این زاویه باید صاف شود تا بتوانیم IUD مورد نظر را قرار دهیم.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه بیشترین مشکل در زمان کار گذاشتن IUD درد و خونریزی حاصل از آن است، تصریح کرد: به محض استفاده از پنس دردی حاصل می‌شود که برای برخی از بانوان قابل تحمل نیست و پس از برداشتن پنس دو طرف پنس دچار خونریزی می‌شود به همین دلیل به دنبال ساخت پنسی بودم که این آسیب را به دهانه رحم وارد نکند.

استفاده از پنس نگهدارنده سرویکس رحم بدون درد و خونریزی است

وی ادامه داد: با ایجاد تغییر شکل در پنس‌ها توانستیم پنس نگهدارنده سرویکس رحم را ابداع کنیم که در ایران و در دنیا وجود ندارد و با توجه به اینکه آسیب کمتری وارد می‌کند، همچنین درد و خونریزی ندارد، برای ثبت اختراعات ارائه دادیم که پس از داوری انجام شده مورد تایید قرار گرفت و ثبت اختراع شد.

کرمی، درباره تولید انبوه پنس نگهدارنده سرویکس رحم در کشور به بسیج پزشکی گفت: با دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هماهنگی‌هایی انجام شده است و تا حدودی برای تولید انبوه محصول به ما قول همکاری داده‌اند.

این فوق لیسانس مامایی درباره کاربردهای متفاوت پنس نگهدارنده سرویکس گفت: برای کمک باروری‌های IUD، در عمل کورتاژ، در زمان نمونه برداری از رحم کاربرد دارد و در واقع برای هر کاری که به پنس نیاز باشد، می‌توان از این پنس استفاده کرد.

وی تاکید کرد: پنس نگهدارنده سرویکس ابزاری است که ما می‌توانیم با آن دهانه رحم را بگیریم و زاویه میان دهانه رحم و رحم را صاف کنیم به این دلیل که این زاویه باید از میان برود وگرنه باعث پارگی رحم می‌شود.

کرمی، با انتقاد از اینکه هزینه تولید اختراعات از جمله این پنس در ایران بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: به شکل کلی تولید پنس در ایران وجود ندارد و تمام پنس‌ها وارداتی هستند، حتی درباره تولید انبوه پنس نگهدارنده سرویکس رحم به بنده پیشنهاد داده شد تا طرح پنس را به شرکتهای تجهیزات پزشکی در خارج از کشور بفروشم تا آنان با نام خود این طرح را ثبت کنند اما با این اقدام کار و تولید ملی زیر سوال می‌رود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: