کد خبر: ۱۱۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 30
شفا آنلاین>اجتماعی>آخرین داده ها و نقشه های پیش بینی هواشناسی از استقرار هوای خنک در اکثر نقاط کشور حکایت می‌کند.
به گزارش  شفا آنلاین، براساس آخرین داده ها و نقشه های پیش بینی هواشناسی امروز (شنبه) و دو روز آینده در اکثر استانهای کشور کاهش نسبی دما و استقرار هوای خنک را خواهیم داشت.

برپایه این گزارش، روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب، برای ارتفاعات البرز مرکزی و شرق استان های مازندران، گیلان، اردبیل، شمال استانهای آذربایجان های شرقی و غربی افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

هواشناسی برای امروز (شنبه) در استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب یزد، جنوب خراسان جنوبی، شرق فارس و برخی مناطق هرمزگان، در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید پیش بینی کرد.

همچنین روز یکشنبه در برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، هرمزگان و روز دوشنبه در جنوب استان سیسان و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط استان هرمزگان، فارس و شمال استان بوشهر در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد.

براساس این گزارش؛ شدت بارش ها، امروز(شنبه) در استان های سیستان و بلوچستان و کرمان است و دریای عمان نیز امروز و دو روز آینده مواج پیش بینی شده است.

همچنین امروز(شنبه) در استان گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و به صورت پراکنده در استان مازندران و شمال استانهای آذربایجان شرقی و غربی شاهد رگبار، رعد و برق ، گاهی وزش باد شدید همراه خواهد شد.

سواحل شمالی کشور نیز از فردا روند افزایش دما پیش بینی می شود و از بعداز ظهر یکشنبه سرعت وزش باد برای منطقه زابل افزایش پیدا می کند.

براساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی؛ شهرهای اصفهان، بندرعباس، بیرجند، تهران ،سمنان، قم امروز (شنبه) با دمای 32 درجه گرمترین روز را سپری می کنند و شهرکرد با 10 درجه، همدان 12 درجه و قزوین 13 درجه بالای صفر خنک ترین شهرهای کشور معرفی شدند.

همچنین در روز یکشنبه (فردا) بندرعباس با 33 درجه گرمترین، همدان با 14 درجه خنک ترین شهرهای کشورند و در روز دوشنبه نیز سمنان با 27 درجه، زاهدان و قم با 26 درجه، و گرگان با 25 درجه بالای صفر گرمترین شهرها و شهرکرد با 12 درجه و همدان 15 درجه بالای صفر خنک ترین شهرها پیش بینی شده اند.

انتهای پیام/

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: