کد خبر: ۱۱۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 29
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: با وجود نیروی انسانی و هیات علمی در دانشگاه ها به دلیل عدم فرماندهی واحد برای جهت دهی به مسائل علمی کشور هنوز مشکلات پابرجاست.
به گزارش شفا آنلاین،حسین قدیانی با بیان اینکه ریشه تمام مشکلات کشور دور شدن از آرمان های انقلاب است، گفت: مشکل اساسی اینجاست که ما قالب نظام اسلامی را بدون توجه به محتوای آن حفظ کرده ایم؛ اما متاسفانه مبانی علوم کشور برگرفته از علوم غربی است و این تناقض در قالب و محتوا باعث بروز مشکلات اساسی در کشور شده است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، بزرگترین هنر سپاه را حفاظت از دستاوردهای انقلاب در تمامی حوزه ها دانست و افزود: علم ما باید متناسب با ابزار فرهنگی ما باشد. البته خوشبختانه سپاه پاسداران در تمامی عرصه ها با قالب و محتوای اسلامی وارد صحنه شده است.

قدیانی الگو گیری از مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس را راه حل مناسبی برای حل مشکلات علمی کشور دانست و افزود: یکی از مشکلات اساسی در حرکت علمی کشور، این است که علیرغم شرایط خوب در حوزه استنادی متاسفانه در حوزه فناوری و به تبع آن در تولید ثروت بر اساس فناوری شرایط مطلوبی وجود ندارد.

به گفته وی، این موضوع که در بحث استنادی رتبه شانزدهم دنیا از آن ماست اما در حوزه فناوری و اقتصاد به ترتیب در دهک های هشتاد و بالای صد قرار داریم ، دلیل محکمی بر اثبات این ادعاست.

رئیس سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری کشور با ابراز نگرانی در ضعف در مدیریت دانش گفت: مشکل دیگر کشور در حوزه علم ، ضعف در مدیریت دانش است. با توجه به تعداد گسترده دانشجو و حدود هفتاد هزار عضو هیات علمی در دانشگاه ها، متاسفانه به دلیل عدم وجود فرماندهی واحد برای جهت دهی به مسائل علمی، مشکلات کشور همچنان پابرجاست.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها از عرصه جهاد علمی صحبت به میان آورده اند، افزود: وقتی کلمه جهاد را به کار می بریم یعنی درگیر جنگ هستیم و زمانی که مشغول جنگ هستیم؛ نبود فرماندهی واحد ، شکست را در پی دارد.

قدیانی گفت: مجموعه های انقلابی مانند سپاه و بسیج باید فرماندهی این جنگ را به عهده بگیرد و در این بین وظیفه شورای جهاد علمی و خانه نخبگان و سایر اقشار جهت دهی به مسائل علمی، طبق نیازهای واقعی کشور است
برچسب ها: انقلاب ، فناوری ، سپاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: