کد خبر: ۱۱۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 28
شفا آنلاین>سلامت>عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به تولید داروهای جدید ایرانی برای درمان هپاتیت C اشاره کرد و گفت: با این داروها امکان ریشه کنی هپاتیت C در کشور وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاین، 28 جولای مصادف با هفتم مرداد روز جهانی هپاتیت است و شعار تعیین شده برای این روز در سال 2016 ' No hep ' یا 'بدون هپاتیت ' می باشد.
برنامه های متعددی به این مناسبت از جمله برگزاری سمینار ' تدوین آخرین دستورالعمل تشخیص و درمان هپاتیت C ' در کشور ، ایجاد کمپین دانشجویی و انجام آزمایش رایگان در برخی از آزمایشگاه های کشور، برگزار شده است.
دکتر شهرام آگاه روز پنجشنبه به مناسبت این روز  افزود: با توجه به تولید داروهای جدید، شاهد کاهش این بیماری در کشور هستیم و دست اندرکاران این حوزه امیدوارند با برنامه ریزی دقیق و بهره گیری مناسب از درمان تا سال 1410 ( 2030 میلادی) این بیماری ریشه کن شود.
وی به پیشرفت های صورت گرفته در آزمایشات تشخیصی این بیماری اشاره کرد و گفت: در کشور این موضوع گسترش یافته و در حال حاضر در مراکز استان ها انجام آزمایشات دقیق در این زمینه امکان پذیر است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد که شناسایی دقیق هپاتیت C براساس آزمایش خون امکان پذیر است و گفت: اگر بیمار مبتلا به نارسایی کبد نباشد، تحت درمان دارویی قرار می گیرد.
آگاه بیان کرد: درمان دارویی این بیماری در گذشته شامل داروی تزریقی به همراه ترکیب یک یا دو داروی خوراکی بوده که این درمان برای افراد دارای نارسایی کبدی غیر ممکن و افراد دارای نارسایی قلبی، کلیوی و کم خونی بسیار مشکل و پرعارضه بود اما اخیرا داروی خوراکی برای درمان این بیماری تولید شده که اغلب این مشکلات را برطرف کرده است.
وی به برنامه ریزی وزارت بهداشت در این زمینه اشاره کرد و گفت: با شناسایی مبتلایان و تامین دارو نه تنها می توان به درمان بیماران کرد بلکه امکان انتقال ویروس در جامعه را به شدت کاهش داد.
آگاه، به حمایت مناسب بیمه ای در این حوزه تاکید کرد و گفت: با حمایت مناسب بیمه ای امکان دسترسی آسان مبتلایان به این داروها میسر شده و آنها با دغدغه کمتری به دنبال درمان بیماری خود هستند.

** ایران از پاک ترین مناطق در خاورمیانه به لحاظ هپاتیت C
وی اظهار کرد که کشور ما از لحاظ ابتلا به هیاتیت C جز پاک ترین نقاط خاورمیانه می باشد، به نحوی که شیوع این بیماری در ایران از تمامی کشورهای همسایه کمتر است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه هپاتیت C در برخی از نقاط دنیا بسیار شایع است گفت: در برخی کشورها تا بیش از 10 درصد جمعیت آنها مبتلا به این بیماری هستند.
آگاه ادامه داد: در حال حاضر شیوع این بیماری در کشور حدود نیم درصد است که امیدواریم با اقدامات دست اندرکاران تا 15 سال آینده شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.
وی آموزش را یکی از مهمترین راهکارها برای مقابله با بیماری هپاتیت دانست و گفت: به نظر می رسد با آموزش مداوم، شناسایی و نگهداری مناسب تر گروه های پرخطر، کنترل هپاتیت Cدر جامعه بهتر صورت گرفته است.
هپاتیت (Hepatitis) به معنی التهاب در پارانشیم کبد است و به دلایل مختلفی می تواند ایجاد شود که برخی از آنها قابل سرایت و برخی غیرمسری هستند. از عوامل ایجادکننده هپاتیت می توان به اثر برخی داروها، آلودگی به باکتری یا ویروس و مصرف الکل اشاره کرد.
برچسب ها: هپاتیت ، سمینار ، آزمایش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: