کد خبر: ۱۱۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 28
شفا آنلاین>سلامت>کشاورزان آمریکایی علی رغم تمایل نامشخص مصرف کنندگان مجبور به پذیرش گسترده محصولات تراریخته شدند.
به گزارش شفا آنلاین، در یک گزارش جدید که توسط سرویس تحقیقات اقتصادی دپارتمان کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA ERS) منتشر شده، مشخص گردیده که علی رغم نامشخص بودن پذیرش محصولات تراریخته توسط مصرف کنندگان، کشاورزان ایالات متحده به صورت گسترده ای، محصولات تراریخته را از زمان معرفی تجاری آن ها در سال 1996، مورد پذیرش قرار داده اند. سه محصول تراریخته با بیشترین پذیرش بین کشاورزان آمریکایی عبارتند از سویا، پنبه و ذرت.
در حال حاضر یعنی در سال 2016، 94 درصد از سویاهای تولیدی در آمریکا از گونه تراریخته می باشد (سویا فقط دارای گونه های مقاوم به علف کش می باشد). میزان پذیرش انواع تراریخته پنبه یعنی پنبه مقاوم به علف کش ها (HT) و مقاوم به حشرات نیز به 93 درصد رسیده است. 92 درصد از مزارع زیر کشت ذرت نیز گونه های اصلاح شده با مهندسی ژنتیک را برای کشت انتخاب نموده اند.
این گزارش نشان می دهد که ایالات متحده آمریکا دارای بیشترین سطح زیر کشت محصولات مهندسی ژنتیکی می باشد به طوری که در سال 2016 از 179.7 میلیون هکتار اراضی سطح زیر کشت محصولات تراریخته، 40 درصد آن مربوط به اراضی ایالات متحده آمریکا بوده است.فود کلنینک

برچسب ها: سرویس ، اقتصادی ، کشاورزی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: