کد خبر: ۱۱۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 28
شفا آنلاین>سلامت>محققان به افراد شاغل توصیه می کنند که هر روز یک عدد موز با خود سر کار ببرند و در مواقع تنش و یا هر نوع فکر یا موضوع ناراحت کننده‏ای، برای مدت ۵ دقیقه استراحت کرده و یک عدد موز بخورند.
به گزارش شفا آنلاین،سروتونین که ازآن به هورمون شادی یاد می شود کمک زیادی در بهبود خلق و خوی فرد و ایجاد احساس ارامش می کند.تریپتوفان موجود در موز تحت تاثیر ویتامین ب قرار گرفته و باعث تبدیل آن به سروتونین می شود.

تصور می شود که میزان کم سروتونین در مغز موجب ابتلا به افسردگی می شود. این گروه همچنین متوجه شدند که عصاره پوست موز با بازسازی سلول های شبکیه، از این ناحیه در برابر آسیب ناشی از نور محافظت می کند.

محققان معتقدند که مصرف پوست موز از طریق مصرف آب ناشی از جوشاندن پوست موز و یا انداختن پوست موز در آب میوه گیری و نوشیدن آب آن به کاهش افسردگی کمک می کند.

توصیه مصرف روزانه یک عدد موز کامل اعلام کردند: با ادامه مصرف روزی یک عدد موز به مدت یک ماه می توان اثرات کاهش هر گونه ناراحتی ناشی از افسردگی را مشاهده کرد.

مانند بسیاری دیگر از میوه ها و سبزیجات موز نیز خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت – غنی از فیبر می باشد، گنجاندن موز در سبد غذایی شما کمک می کند تااز ابتلا به یبوست جلوگیری کنید و عادات روده ای خودرا منظم کنید موز همچنین باعث بازگشت عملکرد روده ای به حالت طبیعی شده بر اساس تحقیقات انجام شده موز به دلیل داشتن فیبر فراوان می تواند به هضم غذا نیز کمک کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: