کد خبر: ۱۱۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 29
شفا آنلاین>سلامت>به تازگی دانشمندان موفق به طراحی یک نوع لباس خاص شده اند که می تواند با تشخیص آلودگی هوا، تغییر رنگ داده و کاربر خود را از قرار داشتن در عرض خطر آگاه سازد.
به گزارش شفا آنلاین،محدوده ای جدید از لباس ها طراحی شده اند که گفته می شود می توانند کیفیت پایین هوا را شناسایی کنند و به نوعی شبیه به حس ششم انسانی عمل کرده و به او هشدار بدهند. به این ترتیب انسان می داند که در صورت مواجهه با تغییر رنگ لباس خود، باید در محیط هایی سربسته و دارای سیستم تهویه، پناه بگیرد.

شرکت سازنده این لباس ها در حال حاضر دو نوع پیراهن را طراحی کرده است که شامل لباس حساس به مونو اکسید کربن و پیراهن حساس به آلودگی ریز ذرات است.

شرکت سازنده این لباس ها در حال حاضر دو نوع پیراهن را طراحی کرده است که شامل لباس حساس به مونو اکسید کربن و پیراهن حساس به آلودگی ریز ذرات است. هر دو مدل از لباس ها هزینه ای مشابه داشته و تقریبا 500 دلار قیمت گذاری شده اند. با این وجود این قیمت به معنای واقعی کلمه برای امکانات آنها مناسب است. این لباس ها می توانند به شما هشدار بدهند که برخی از اوقات پس از عبور چند اتوبوس از کنارتان، بهتر است تا نفس خود را برای مدت زمان چند ثانیه حبس کنید تا آلودگی کمتری روانه ریه های شما شود.

طراح این لباس درباره هدف خود از ساخت و طراحی چنین محصولی می گوید: «هدف نهایی ما این است که بتوانیم شناسایی آلودگی های هوایی را برای کاربران این لباس ها به حس ششم تبدیل کنیم. ما می خواهیم این فناوری نه به عنوان یک عنصر جانبی، بلکه به عنوان جزئی از زندگی عادی و روزمره مردن به کار گرفته شود. دیگر لازم نیست تا فناوری هایی مانند کامپیوتر و تلفن همراه هوشمند در اختیار شما باشد تا بتوانید بدی هوا را از طریق آنها بررسی کنید بلکه این اطلاعات و هشدارها به صورت همزمان به کمک لباس برای شما مهیا خواهند بود.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: