کد خبر: ۱۱۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۱ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 27
شفا آنلاین>اجتماعی>در آلبوم تصاویر خود جست‌وجو کنید. تصاویر و یادگاری‌های موردعلاقه خود را پیدا کنید و آن‌ها را درجاهایی از خانه خود قرار دهید که در معرض دید شما باشند.
به گزارش شفا آنلاین،هر وقت که یک تصویر یا یک یادگاری شادی‌آوری را می‌بینید، باعث ایجاد تفکرات مثبت در ذهن خود می‌شوید.

        لبخند مصنوعی بزنید. در سال 2012 تحقیقی در ژورنال Psychologica- Science به چاپ رسید که نشان می‌دهد اگر خودتان را مجبور به لبخند زدن کنید یا اگر لبخند مصنوعی بزنید با تسکین استرس خود مواجه خواهید شد. به‌عبارت‌دیگر، لبخند مصنوعی نیز یک روش موثر برای تسکین استرس است. نتایج این تحقیق نشان داد که لبخند زدن-حتی لبخند مصنوعی- واکنش استرس در بدن را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که مغز به چیزهای شادی‌بخش فکر کند.

        عزت‌نفس خود را تقویت کنید. یک زندگی سرشار از عزت‌نفس برای خود فراهم آورید. برای تقویت عزت‌نفس خود می‌توانید از دوستان یا اعضای خانواده خود بخواهید که بعضی از بهترین ویژگی‌های شما را روی کاغذ بنویسند. این ویژگی‌های مثبت و خوب شما می‌توانند شامل حس شوخ‌طبعی یا شنونده خوب بودن باشد. بعدازآنکه به ویژگی‌های خوب خودآگاهی پیدا کردید می‌توانید در صورت آشکار شدن غم و اندوه در خود به این ویژگی‌های مثبت خود فکر کنید و از طریق آن‌ها باعث خوشحالی خود شوید.

قدردان باشید
        یک دفترچه مخصوص تشکر و قدردانی اختصاص دهید. هرروز زمانی از وقت خود را به پاسخ دادن به این سوال اختصاص دهید که امروز قدردان و شکر گزار چه چیزی هستم؟ می‌توانید این مطالب نوشته‌شده را با اعضای خانواده خود یا دوستان خود نیز در میان بگذارید. نوشتن این چیزها باعث می‌شود که همواره نعمت‌های خود را به یادآورید و تمرکز خود را روی داشته‌ها و نه نداشته های خود قرار دهید.

        دعا یا مدیتیشن کنید. نتایج تحقیقات مختلف نشان داده است که مدیتیشن می‌تواند به تنظیم احساس‌های استرس، اضطراب و دیگر مشکل‌های سلامتی افراد کمک کند. برای دستیابی به مزیت‌های سلامتی دعا یا مدیتیشن باید هرروز یک مکان ساکت و آرامی را بیابید و به مدت چند دقیقه روی چیزهایی در زندگی خود تمرکز کنید که قدردان و شکر گزار آن‌ها هستید.

        به دیگران کمک کنید. کمک کردن به نیازمندها یکی دیگر از کارهایی است که در زمره قدردانی قرار می‌گیرد. در سال 2013 در ژورنال BMC Public Health تحقیقی به چاپ رسید که بر اساس نتایج آن کار داوطلبانه با افزایش شادکامی، کاهش افسردگی و کاهش خطر مرگ در ارتباط است. سعی کنید که در کارهای داوطلبانه جامعه خود شرکت کنید، در کارهای خانه به همسایه مسن خود کمک کنید یا برای افراد نیازمند در محله خود غذا ببرید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: