کد خبر: ۱۱۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 26
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی ضمن اعلام علت پلمب یک بیمارستان و مرکز درمانی در شمال تهران، از جریمه ۱۸ میلیارد تومانی یک بیمارستان بزرگ و تعطیلی ۵ موسسه درمانی به دلیل انجام تخلف خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، رضا خدایی در نشست خبری پیش از پلمب یک مرکز درمانی و یک بیمارستان در شمال تهران اظهار کرد: به این مرکز درمانی و بیمارستان فرصت داده بودیم تا خود را با مقررات فعلی وفق دهند اما متاسفانه نتوانستم این کار را انجام دهم.

رئیس مجتمع رسیدگی تخلفات پزشکی اضافه کرد: از این بیمارستان در 28 فروردین امسال به همراه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بازدید کردیم که متاسفانه وضعیت نامطلوبی در بخش‌های مختلفی درمانی و بستری و اتاق عمل داشت.

وی افزود: به مسئولان این بیمارستان فرصت داده شد مشکلات را برطرف کنند، اما موفق به انجام این کار نشدند و امروز پلمب می‌شوند.

خدایی در ادامه به پلمب مرکز درمانی واقع در شمال تهران اشاره کرد و گفت: این مرکز درمانی سالها بدون مجوز قانونی فعالیت می‌کرد و به رغم فرصت داده شده برای گرفتن مجوزهای لازم موفق به دریافت مجوز نشد و امروز پلمب می‌شود و فعالیتش ممنوع خواهد بود.

رئیس مجتمع رسیدگی تخلفات پزشکی در ادامه به تخلف یکی از بیمارستان‌های بزرگ اشاره کرد و گفت: این بیمارستان از EPS های یک بار مصرف چند بار استفاده می‌کرد که در این ارتباط مسئول فنی، پزشک معالج، شرکت پیمانکار و شرکت بزرگ بیمه‌ای دخیل بود.

خدایی از جریمه 18 میلیارد تومانی این بیمارستان خبر داد و گفت: پرونده شرکت بیمه‌ای که با این بیمارستان و سایر بیمارستان‌ها قرارداد داشت و قراردادش نیز خلاف بود در حال رسیدگی است.

به گفته خدایی بیمارستان‌ها حق ندارند با بیمه‌ها قراردادی را منعقد کنند که حقوق شهروندی بیماران را تضییع کند.

وی همچنین از جریمه 5.5 میلیاردی دو بیمارستان دولتی خبر داد که داروخانه‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده بودند و گرانفروشی در آن صورت می‌گرفت.

رئیس مجتمع رسیدگی تخلفات پزشکی همچنین از تعطیلی 5 موسسه غیرمجاز پزشکی خبر داد و گفت: این مؤسسه‌های پزشکی خدمات دندانپزشکی، پوست و مو به صورت غیرمجاز به مردم ارائه می‌کردند که تعطیل و اموال آنها به نفع دولت ضبط شد.

خدایی در ادامه از جریمه 4میلیاردی یک پزشک خبر داد و گفت که متخصص زنان و زایمان است به دلیل استفاده غیرمجاز از دستگاهی که اجازه استفاده از آن را نداشته و یکسری هزینه‌ها را به بیماران تحمیل کرده بود، جریمه نقدی شد.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه به جریمه نقدی و لغو پروانه 6 مرکز درمانی و بیمارستان اشاره کرد و افزود: این مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به دلیل دریافت مبالغ اضافه از مردم مورد مجازات قرار گرفتند.

به گفته وی در حکم صادره از سوی تعزیرات حکومتی قرار شده موسسات یادشده 20 نفر از بیماران بی‌بضاعت را که از سوی کمیته امداد و بهزیستی معرفی می‌شوند به صورت رایگان تحت درمان قرار دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: