کد خبر: ۱۱۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 26
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پوست و مو گفت: لایه برداری تنها برای افرادی با پوست های خاص در فصل وی‍ژه ای از سال صورت می گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،پرویز طوسی متخصص پوست و مو درباره لایه برداری پوست اظهار کرد: لایه برداری فرآيندی است كه سلول‌های مرده با يك عامل خارجی مانند اشعه لیزر از روي سطح پوست برداشته می شود و جوان سازی پوست صورت می گیرد.
 
وی تصریح کرد: این روش برای افرادی با پوست های سفید و چرب  مناسب تر از افراد دارای پوست های سبزه و برنزه است.  
 
این متخصص پوست و مو با اشاره به این نکته که لایه برداری برای همه افراد ضروری نیست، یادآور شد: این عمل در صورت وجود عارضه و جوش با تشخیص پزشک صورت می گیرد و تعداد دفعات آن را بسته به نوع و درجه پوست، سالانه یک الی دوبار توصیه می شود.
 
وی در خصوص انتخاب بهترین روش لایه برداری، اذعان کرد: روش لیزر روشی کار آمد برای  بهبود كك‌ ، لكه‌های قهوه‌ای و بویژه جوان‌سازی پوست است .

طوسی با بیان اینکه هر زمانی از سال را نمی توان برای لایه برداری انتخاب کرد، گفت: بهترین زمان برای انجام این روش، فصل زمستان است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید آسیب چندانی به پوست وارد نمی کند و بعد از انجام این روش استفاده از ضد آفتاب مناسب توصیه می شود.
 
وی تصریح کرد:  میوه‌های تابستانی مانند هلو، توت فرنگی و زردآلو اسیدهای ضعیف گیاهی دارند و به جوان سازی پوست کمک می کنند. ماسك‌های میوه‌ای بدون عارضه و بسیار سازگار هستند و استفاده ممتد از آن‌ها می‌تواند پوست را شاداب نگه دارند. 
برچسب ها: متخصص ، پوست ، لیزر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: