کد خبر: ۱۱۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 25
شفا آنلاین>اجتماعی>استاندار ایلام با اشاره به نبود حتی یک سالن سینما در استان گفت: جوانان ایلامی از افسردگی رنج می برند و این استان رتبه نخست کشور در آمار خودکشی را دارد.
به گزارش شفا آنلاین، محمدرضا مروارید در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان  که به ارائه گزارش عملکرد حوزه ورزش و جوانان استان ایلام اختصاص داشت با اشاره به آمار بالای جوانان در این استان افزود: در کنار جوانی استان ایلام، مسئله افسردگی دامنگیر جوانان ایلامی است اگر چه بسیج ، سازمان جوانان هلال احمر و سازمان تبلیغات اسلامی اقدامات خوبی در حوزه جوانان انجام داده اند و درصد بالایی از جوانان در فعالیت های خود جذب کرده اند با این حال برنامه های بسیاری در حوزه جوانان باید انجام شود.

وی با بیان اینکه رتبه بیکاری استان ایلام از رتبه زیر ۳ به رتبه ۱۵ کشوری رسیده است، ادامه داد: با این حال آمار بیکاری در استان ایلام ۱۱.۶ درصد است که این میزان برای فارغ التحصیلان جوان حدود ۲۳ درصد است. از سال ۸۳ تا ۹۰ جمعیت استان ایلام به دلیل مهاجرت جوانان ۳۰ هزار نفر کاهش یافته است و امیدواریم با سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه پتروشیمی، استان ایلام در آینده نزدیک در کنار کاهش نرخ بیکاری جوانان شاهد مهاجرپذیری باشد.

مروارید تاکید کرد: استان ایلام با ۲۰۰ هزار جمعیت جوان، هیچ سالن سینما ندارد و تلاش داریم به زودی یک سالن سینما راه اندازی کنیم. وزارت ورزش و جوانان باید در کنار اقدامات فرهنگی، جوانان را در حوزه های ورزشی جذب کند. بسیاری از جوانان ما از فضای مجازی استفاده می کنند اما نظارتی بر این فضا وجود ندارد بنابراین باید شبکه ها ی اجتماعی موازی طراحی شود.

استاندار ایلام با تاکید بر بالا بودن میزان خودکشی به ویژه در میان جوانان استان ایلام گفت: این استان طی ۳۰ سال گذشته به نسبت جمعیت بالاترین نرخ خودکشی را داشته است اما از سال ۹۳ تا ۹۴ میزان خودکشی ها ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اظهار تاسف نسبت به از میان رفتن قبح و حرمت خودکشی در استان ایلام، این موضوع را دردی بزرگ دانست و افزود: باید فکری به حال این مسئله شود. در ماه‌های گذشته چند مورد خودکشی داشتیم که همه آنها مربوط به افراد ثروتمند بود.

مروارید خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های بزرگ استان ایلام برای ساماندهی سمن ها و استفاده از توان مادی و معنوی آنها راهپیمایی عظیم اربعین است که این استان را یک ماه در سال درگیر می کند و باید از این پتانسیل به صورت تشکیلاتی برای جوانان بهره ببریم.

برچسب ها: ساماندهی ، افسردگی ، جوان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: