کد خبر: ۱۱۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 26
شفا آنلاین>سلامت>آیا شما هم هنگام پخش تبلیغات کرم‌های زیبایی آرایشی به پوست خود در آینه نگاه می‌کنید و به حال بازیگران تبلیغاتی حسرت می‌خورید؟
به گزارش شفا آنلاین،  اگرچه حجم وسیعی از چیزهایی که در رسانه‌ها مشاهده می‌شود، نتیجه دستکاری‌های فتوشاپی است اما داشتن پوستی بهتر هم یک آرزو به شمار نمی رود.

       داشتن یک پوست سالم، به ذهن و بدن سالم احتیاج دارد و داشتن پوستی جوان نیازمند موادی طبیعی است. محصولات زیبایی، کرم‌ها و سرم‌های ضدپیری شامل ده‌ها مواد شیمیایی است که در نهایت پوست را به خود وابسته می‌کنند. با این وجود پیشینیان ما فقط با استفاده از مواد طبیعی ناب توانسته بودند از پوستی جوان و درخشان برخوردار شوند. به همین منظور اینجا نکات ساده‌ای برای جوانسازی پوست از طریق مواد طبیعی ارائه شده است:

        گوجه‌فرنگی برای صورت: گوجه‌فرنگی‌ها حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و سایر املاح معدنی هستند که می‌توانند به پوست استحکام بیشتری بدهند، منافذ آن را جمع‌ کنند و آن را تازه و جوان سازند. خوشبختانه یافتن این محصول در بازار آنقدر آسان است که می‌توانید به راحتی به اولین سبزی‌فروشی سرراه مراجعه و چندتایی گوجه‌فرنگی آبدار انتخاب کنید. در مرحله بعد آن را به چهار قسمت تقسیم کنید و برخلاف عقربه‌های ساعت روی سطح پوستتان بمالید و بگذارید برای مدت 40 دقیقه روی پوست بماند.

        ماسک زردچوبه: هندی‌ها به رغم گرمای شدید هوایی که در آن زندگی می‌کنند، از پوست‌های نرم، زنده و شفافی برخوردار هستند؛ شاید یکی از دلایل آن استفاده از زردچوبه باشد. برای استفاده از این چاشنی فوق‌العاده در جهت شفاف‌سازی پوست می‌توانید این روش استفاده کنید: یک قاشق چایخوری زردچوبه پودرشده را با آب‌گرم، عسل یا ماست مخلوط کنید و آن را به‌خوبی بر سطح پوست بمالید. البته از مالیدن این ماسک به نواحی دور چشم و لب خودداری کنید. دست‌کم یک بار در هفته این کار را تکرار کنید. بعد از مدتی تفاوت‌های آن را شاهد خواهید بود.

        خواب و خیار: یکی از بهترین روش‌های داشتن پوستی جوان‌تر استفاده از ساده‌ترین و دردسترس‌ترین مواد است. خواب و خیار دو نسخه عالی برای یک صورت خسته به شمار می‌روند. اگرچه در دنیای معاصر،خواب به کالایی لوکس تبدیل شده که بیشتر افراد نمی‌توانند به‌قدر کفایت از آن بهره ببرند اما خوابیدن باعث می‌شود بدن شما بافت‌ و سلول‌های مرده پوست را برای یک روز دیگر بازسازی ‌کند. حالا اگر با گذاشتن خیار روی صورت به خواب روید، می‌توانید از مزایای هر دو بهره ببرید. برش‌های خیار بر سطح پوست هم سبب جوانسازی و هم باعث از بین رفتن حلقه‌های سیاه دور چشم می‌شوند.
Lifehack
برچسب ها: درمان ، یخچال ، پوست جوان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: