کد خبر: ۱۱۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 24
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه 60 درصد درآمد اختصاصی دولت در وزارت بهداشت از رسانه ها خواست از خطاهای پزشکی که در حد کاه است، کوه نسازند.
به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی روز یکشنبه در اجلاس معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی افزود: خطاهای پزشکی دو وجه دارد، یک وجه آن این است که برخی افراد در رسانه از کاه کوه می سازند که رفتاری سیاسی است و به خصوص امسال که سال آخر دولت است، این فضاسازی ها بیشتر می شود.

وی اظهار کرد: بخشی از خطاهای پزشکی نیز واقعیت دارد که از گذشته هم بوده است و در همه کشورها وجود دارد؛ به عنوان مثال همه می دانیم که حتی در آمریکا خطاهای پزشکی و درمان جزو علل اصلی مرگ و میر است.
وزیر بهداشت اضافه کرد: وظیفه وزارت بهداشت این است که با رسیدگی های موردی و سیستمی کار کند که این خطاها به حداقل ممکن برسد و امسال که در سال آخر دولت هستیم، این مراقبت ها باید بسیار بیشتر شود.
وی اضافه کرد: معاونان و مسئولان درمان باید در این زمینه بیشتر رسیدگی کنند،اگر دو چشم داریم باید دو چشم دیگر و چهارگوش دیگر هم قرض بگیریم و نظارت کنیم، تجربه نشان می دهد هر جا که آسیب دیدیم و خبرسازی شده است،جاهایی بوده است که بی توجهی کرده ایم یا معاونان درمان از موضوع بی خبر بوده اند یا تدبیر خوبی نکرده اند.
هاشمی ادامه داد: برای رسیدگی به تخلفات باید با قاطعیت و البته بر اساس قوانین و به صورت علمی و منصفانه برخورد شود.
وی افزود:جامعه پزشکی به خودی خود متهم به این هستند که در پرونده ها و شکایت ها طرف پزشک را می گیرند و حقوق پزشکان را اولویت قرار می دهند؛ در صورتی که نه در این دوره و نه در دوره وزرای قبل چنین نبوده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: