کد خبر: ۱۱۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 24
شفا آنلاین>اجتماعی>پنجمین جشن یکپارچه دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران عصر روز پنجشنبه در حالی که گرمای هوا نزدیک به 50 درجه می‌رسید در محوطه چمن دانشکده تربیت بدنی دانشگاه‌ تهران همانند اغلب مراسم‌ها با تاخیر نزدیک به یک ساعت آغاز شد تا فارغ التحصیلان دانشگاه‌ تهران زیر آفتاب حسابی بپزند و پخته با این دانشگاه خداحافظی کنند.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید  حالا اینکه خانواده‌های این دانشجویان، اساتید و مسئولانی که در این مراسم برای سخنرانی شرکت داشتند،چرا باید پخته می‌شدند جای پرسش دارد. البته دانشجویان این تاخیر نزدیک به یک ساعت را غنیمت شمردند و به انداختن عکس‌های سلفی پرداختند تا جایی که برگزار کنندگان مراسم مدام در طول برنامه از آن‌ها خواهش می‌کردند در جای مخصوص خود بنشینند و از انداختن عکس خود‌داری کنند اما گوش دانشجویان به این حرف‌ها و سخنرانی‌های پی در پی بدهکار نبود ودانشجویان هر دانشگاه در محوطه‌ای برای خود جشن فارغ‌التحصیلی گرفته بودند.

       مسلم بهادری، رئیس دفترارتباط با دانش آموختگان دانشگاه تهران به عنوان اولین سخنران این مراسم ضمن تشکرازحاضرین درمراسم گفت:« این مراسم را به منظور ایجاد ارتباط وهمبستگی بین دانش آموختگان رشته‌های مختلف درمقاطع گوناگون تحصیلی برگزار می‌کنیم. تا دریک جشن یکپارچه دانش‌آموختگان رشته‌های پزشکی را به عنوان سرباز وطن وخدمتگزار به نمایش گذاریم. البته جشن به شکل مجزا برای فارغ‌التحصیلان هر دانشگاه در دانشکده‌های مختلف برگزار می‌شود.»

       او ادامه داد:« دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران مجهزترین و قدیمی‌ترین دانشگاه کشورومنطقه است و با سابقه بیش از صد سال همچنان در ردیف به روزترین دانشگاه‌های روز دنیا است.این مهم مرهون سه گروه اساتید دانشگاه، دانشجویان و خانواده‌های دانشجویان است.»

       او این جشن را برای خانواده‌های دانشجویان دانست و تاکید کرد:« امروز خانواده‌ها برای فارغ التحصیلی هزار و پانصد دانشجو در این مراسم شرکت دارند. قبول داریم که خدمات اجرایی این مراسم ضعیف است اما سعی داریم هر سال مشکلات را برطرف کنیم. امسال با تهیه آلبوم اسامی و تصاویر فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران سعی شد تا کمی به هدف‌ نهایی خود نزدیک شویم. البته من پیرمرد هنوز به بیست درصد از اهداف خود رسیدم.» در ادامه پس از رونمایی از کتاب یادنامه دانش آموختگان ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت. ضمن تشکر ویژه از استاد بهادری و جعفریان و تشکر ویژه از خانواده‌های دانشجویان گفت:«شما دانشجویان برای مهم‌ترین گوهر انسان‌ها یعنی سلامت باید خدمت کنید. تصور نکنید که پس از فارغ التحصیلی، شما محور می‌شوید . بلکه باید بدانید که کل نظام سلامت وسیله‌ای است برای کمک به بهبود سلامتی مردم. باید هر قدمی را در راستای بالابردن سلامت مردم و جامعه بردارید. پزشکی صرفا شغل نیست. منفعت شما در مصالح عمومی جامعه است.»

       جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران نیز در ادامه این مراسم گفت:«امروز زیر این آفتاب با دانشگاه خداحافظی موقتی داشتید تا به عرصه کار وارد شوید. از شما تشکر می‌کنم که دانشگاه تهران را برای تحصیل انتخاب کردید. شما در ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با بیماران هستید، تاکید دارم که به سلامت مردم و جامعه توجه ویژه داشته باشید.»

       در ادامه این مراسم با حضور مدیر و اساتید دانشگاه‌ تهران از دانشجویان و یک استاد برتر هر یک از دانشکده‌های پزشکی با اهدا لوح تقدیر و تندیس تقدیر به عمل آمد. تقدیری که آن قدر طولانی بود که دانشجویان ناگزیر شدند به جشن گروهی خود بپردازند. اما مقارن با اذان مغرب استاد بهادری به قرائت متن سوگندنامه پرداخت و جملگی دانشجویان نیز همراه با او به تکرار سوگندنامه پرداختند.

       مریم زاهدی، مسئول کمیته برگزاری این جشن  بیان کرد که این جشن برای تمامی فارغ التحصیلان از مهر ماه سال 94 تا شهریور سال 95 برگزار می‌شود و این آخرین برنامه رسمی است که دانشجویان در آن شرکت دارند. این درحالیست که بیش از 10تن از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این مراسم که شال سبز برگردن داشتند  بیان کردند که با وجود اینکه ترم چهار هستند اما اساتید همکاری لازم را برای ارائه پروپوزال با آنها نداشتند و جمع دیگری نیز از دانشجویان بیان کردند که اکثرا دانشجویان رشته‌های پزشکی که از شهرستان برای تحصیل به تهران آمدند وامی برای تهیه پایان‌نامه دریافت نکردند و با وجود اتمام دروسشان هنوز نتوانستند پایان‌نامه خود را ارائه کنند.مریم زاهدی در خبر از ایجاد تغییر در پذیرش دانشجویان داد و گفت:« در گذشته در مقطع کارشناسی بیشتر دانشجو می‌گرفتیم اما با تغییر سیاست‌گذاری‌های دانشگاه تهران بیشترین تمرکز را به‌روی کارشناسی ارشد و دکتری داریم و ظرفیت‌پذیرش دردوره کارشناسی را محدود کردیم.»

       او ادامه داد:« دراین مراسم دانشجویان بخش بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در کنار فارغ التحصیلان بین‌الملل حضور دارند و با لباس محلی کشور خود شرکت‌ می‌کنند.»

       لازم به ذکر است در حیاط مجاور محوطه چمن این ورزشگاه غرفه‌های خیریه مختلفی از جمله غرفه پوشاک، غذا و تعیین گروه خونی( توسط دانشجویان پیرا پرشکی) ایجاد شده بود تا دانشجویان از تاخیر ایجاد شده در مراسم نهایت استفاده را بکنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: