کد خبر: ۱۱۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 23
شفا آنلاین>سلامت>رییس انجمن علمی اداره امور بیمارستان ها گفت:هشتمین همایش مدیریت بیمارستانی از چهارم تا ششم مرداد ماه سال جاری در سالن هایش های رازی برگزار می شود.

 به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد عرب افزود:این کنگره همه ساله با دعوت از متخصصان مدیریت، اقتصاد سلامت ونیز مدیران اجرائی بیمارستان های بزرگ دنیا محلی برای تبادل اطلاعات و آموزش های رو در رو برای مدیران و روسای بیمارستانها، فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های مدیریت و اقتصاد و سایر دانشجویان حوزه سلامت ایجاد می کند.
وی ادامه داد:افرادی می توانند اداره امور بیمارستان ها را به عهده بگیرند که تحصیلات دانشگاهی در زمینه علوم مدیریت و اقتصاد سلامت را گذرانده و تجربیات لازم در زمینه های مالی و حقوقی داشته باشند.
قائم مقام حوزه وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: بسیاری فعالیت های بیمارستانی به عنوان صنعت بیمارستان نام می برند و برخی دیگر بیمارستان را به عنوان یک بنگاه اقتصادی می شناسند که البته این دیدگاه ها و گردش مالی بالا، وجود نیروی انسانی متخصص، وجود انبوهی از دستگاه ها و ابزار های تشخیصی و درمانی سبب می شود تا نحوه اداره امور بیمارستانها از اهمیت خاصی برخوردارد شود.
عرب افزود: به همین منظور دانشمندان علوم مدیریت و اقتصاد تلاش می کنند تا بهترین مدلهای اداره امور بیمارستانها را طراحی و اجرا کنند.
رییس انجمن علمی اداره امور بیمارستانها در ادامه اظهار کرد :در نظام های مختلف سلامت با توجه به نوع تامین مالی و نظام پرداخت و سایر عوامل مدلهای مختلف اداره امور بیمارستانها می تواند علاوه بر تامین سلامتی مردم سایر اهداف تولید کنندگان خدمات را در بیمارستانها محقق سازد.این روش ها در دنیا به مورد اجرا گذاشته می شوند و کارائی و اثر بخشی متفاوتی دارند .
مدیرگروه علوم مدیریت و اقتصاد بهداشت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت :بیمارستان به عنوان یک سازمان اداری، مالی و اقتصادی شناخته می شود و اداره آن مستلزم دارا بودن دانش و مهارت های لازم در این زمینه ها است.
عرب ادامه داد: علاوه بر آن مدیران و مسئولین بخش های بیمارستانی باید بطور منظم در معرض اموزش های ضمن خدمت قرار بگیرند تا با اخرین یافته ها و تکنیک های اداره بیمارستانها آشنا شوند و این کار از طریق برگزاری دوره های اموزشی کوتاه مدت، کارگاههای آموزشی و برگزاری کنگره های داخلی و بین المللی نظیر کنگره بین المللی مدیریت بیمارستان میسر خواهد شد . این کنگره در سال های اخیر به بهترین نحو توانسته این رسالت مهم را انجام دهد
وی گفت :در حال حاضر مدیریت بیمارستانها ترکیبی از نیروهای تحصیل کرده در رشته های مدیریت و اقتصاد و نیز رشته های مختلف پزشکی و غیر پزشکی است .
وی افزود : انتظار این است که مسئولین دانشگاههای علوم پزشکی و نیز بیمارستانهای بخش خصوصی با تغییر رویکرد و بکارگیری نیروهای متخصص در رشته های مدیریت و اقتصاد بهداشت، زمینه های لازم را برای افزایش بهره وری منابع بیمارستانی و افزایش کیفیت خدمات و در نهایت رضایت مردم فراهم کند.
برچسب ها: کنگره ، اقتصاد ، محلی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: