کد خبر: ۱۱۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 22
شفا آنلاین>سلامت>پرونده پزشکی عباس کیارستمی به خواسته جامعه هنری، مردم و مسئولیت پذیری مسئولان، سرسختانه در حال پیگیری است اما نتایج قطعی از این بررسی ها در رسانه ها به چشم نمی خورد.
به گزارش شفا آنلاین،نام "عباس کیارستمی" به فردی تعلق داشت که با رفتنش نه تنها سینما را بی نما کرد بلکه یارانش را در مقابل طبیبانش قرار داد. سه هفته از درگذشت وی می گذرد اما از همان روز اول جامعه هنری و مردم، به حق بودن مرگ وی را باور نکردند.

پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی روی میز نظام پزشکی قرار گرفت. روزی نبود که وزیر بهداشت در جمعی حضور پیدا کند و رسانه ای ها  از او نتیجه را جویا نشوند. " منتظرم تا پرونده مرحوم کیارستمی به سرانجام برسد تا حرف هایم را بزنم"، "به تیم بررسی پرونده کیارستمی اعتماد کامل دارم" و " جامعه هنری مورد اعتماد مردم است" از جمله اظهارات وزیر بهداشت در مقابل اهل قلم بود.

خطای درمانی، همان اتفاقی است که تیم پزشکی و مسئولان را زیر سوال می برد. پرچم این اتفاق گاه در فرانسه بالا می رود گاه در ایران.

قائم مقام وزیر بهداشت عنوان کرد: تمام امکانات و تجهیزات لازم برای ادامه روند درمان وجود داشت و خوشبختانه روند درمانی به شکل خوبی پیش رفت. در مجموع می توان گفت تیم پزشکی ما در مدت بیماری و حضور آقای کیارستمی در ایران، هیچ گاه از وضعیت درمان وی غافل نبود.

وی توضیح داد: چهار روز قبل از اعزام به فرانسه ایشان دچار تب شدند که با درمان ساده و تخلیه عفونت مشکل ایشان برطرف شد اما وی در آن مقطع با تشویق دوستان خودشان در خارج از کشور، تصمیم می گیرند که برای ادامه درمان به فرانسه سفر کنند.

این در حالی است که به گفته بهمن کیارستمی در مصاحبه با رسانه، پدرش در زمان سفر به خارج وضع وخیمی داشته و علی‌رغم میل خودش حاضر به سفر شده است.

البته ناگفته نماند که قائم مقام وزیر بهداشت قول هایی برای پیگیری روند درمان مرحوم کیارستمی در فرانسه داد و گفت: اینکه در روند درمان در فرانسه چه اتفاقی افتاد و در چه بیمارستانی و امکانات تخصصی بستری شدند مسائلی است حتما درکمیته بررسی و اعلام
می شود.

در هفته گذشته کمیته ها پشت درهای بسته تشکیل شد اما نتایج صریح بیان نشد.

آخرین جلسه هم که روز گذشته با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی، قائم مقام وزیر بهداشت، تیم پزشکی مرحوم کیارستمی، یکی از پسران کیارستمی و همچنین کارشناسان حقوقی، پزشکی و انتظامی برگزار شد، نتیجه قطعی به همراه نداشت.

ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت روز گذشته گفت: نتایج اولیه از جلسات حاصل شده که دوستان نظام پزشکی اعلام خواهند کرد اما علیرضا زالی از دوستان نظام پزشکی بدون اشاره به جزئیات جلسه اینگونه پاسخ رسانه را داد: به نتایج اولیه در خصوص کارشناسی پرونده رسیده ایم ولی هنوز نمی توان اظهارنظر کرد.

علی فتاحی هم که معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی است، گفت: نمی توانیم آنچه در جلسات بازگو می شود را رسانه ای کنیم اما نتایج اولیه را اعلام خواهیم کرد.

به گفته سیامک مره‌صدق عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نماینده ناظر رسیدگی به پرونده عباس کیارستمی؛ با توجه به آخرین اطلاعات، هنوز جزئیات پزشکی وی از کشور فرانسه به ایران نرسیده و این موضوع از سوی سازمان نظام پزشکی با جدیت در حال پیگیری
است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و ناظر پرونده کیارستمی ادامه داد: با توجه به برخی اظهارات هنوز علت اصلی ترخیص بیمار ازبیمارستان و ترجیح ادامه درمان وی در فرانسه طی رسیدگی به پرونده مطرح نشده است. از طرفي علت اينكه آيا این ماجرا به علت کم‌کاری و نا امیدی پزشکان از روند درمان بوده یا رضایت شخصی خود بیمار، نيز بايد مورد بررسي قرار گيرد.

قائم مقام وزير بهداشت در پاسخ به آخرين پيگيري هاي خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران از واگذاري مسئوليت اعلام نتيجه پيگيري پرونده پرشكي كيارستمي به سازمان نظام پزشكي خبر داد و گفت: طي نامه اي از رييس سازمان نظام پرشكي، پيگيري و اعلام نتيجه اين پرونده را خواستار شديم.

باید منتظر ماند و دید که آیا جلسات بعدی پیگیری پرونده کیارستمی ،سکانس پایانی این جریان می شود یا خیر.

برچسب ها: سینما ، هفته ، میز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: