کد خبر: ۱۱۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۵ - 2016July 21
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته گفت: لباس سوختگی برای جلوگیری از چسبندگی و کاهش جراحی ترمیمی جبرانی از نیازهای اساسی بیماران سوختگی است و استفاده از آن مانند انسولین برای دیابتی‌ها است، حال پوشش بیمه لباس سوختگی در گرو تصمیم شورای عالی بیمه است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد جواد فاطمی با اشاره به اینکه پیرو نامه ای که برای وزارت بهداشت و رفاه در خصوص لباس سوختگی تحت پوشش بیمه ارسال کردیم علی رغم پیگیری‌های زیاد از وزارت رفاه پاسخی به نامه انجمن ندادند، اظهار داشت: اما خوشبختانه معاونت درمان وزارت بهداشت موافقت خود را از قرار گرفتن لباس سوختگی به میزان 70 درصد تحت پوشش بیمه اعلام کردند.

بیماران سوخته نگاه خود را به دست‌های شورای عالی بیمه دوختند

وی ادامه داد: در پی تلاش‌های مستمر انجمن حمایت از بیماران سوخته، در راستای قرار گرفتن لباس سوختگی تحت پوشش بیمه، وزیر بهداشت؛ با پوشش بیمه ای لباس‌های سوختگی مشروط بر تصویب در شورای عالی بیمه موافقت کردند و دستور دادند برای تصویب به شورای عالی بیمه ارسال شود.

فاطمی بیان داشت: ریاست شورای عالی بیمه به عهده وزیر رفاه آقای ربیعی و دبیر شورا آقای میدری معاونت رفاه است. همچنین از دیگر اعضای تصمیم گیرنده در شورا؛ وزیر بهداشت و نمایندگان بیمه‌های تامین اجتماعی، سلامت و خدمات درمانی، ارتش و نمایندگان کیمته امداد ، سازمان برنامه و بودجه و دو نفر از نمایندگان مجلس هستند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته تصریح کرد: لباس سوختگی برای جلوگیری از چسبندگی و کاهش نیاز به اعمال جراحی ترمیمی جبرانی، از نیازهای اساسی و واجب بیماران سوختگی است و استفاده از آن به مانند انسولین برای بیماران دیابتی حیاتی و ضروری است ولی متاسفانه هزینه این لباس‌ها بالا است و برای بسیاری از بیماران سوختگی تا پیش از این نیز میسر نبوده است.

فاطمی خاطرنشان کرد: امید است انجمن حمایت از بیماران سوخته پس از اخذ موافقت نهایی شورای عالی بیمه بتواند حامل این خبر خوش برای بیماران دردمند سوختگی باشد.

برچسب ها: بهداشت ، نامه ، بیمه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: