کد خبر: ۱۱۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۵ - 2016July 20
شفا آنلاین>اجتماعی>باراک اوباما در اقدامی غیرعادی برای یک رئیس جمهور، یک مقاله علمی را در ژورنالی علمی منتشر کرد.
به گزارش شفا آنلاین،این مقاله که به بررسی موفقیت و آینده قانون «مراقبت‌های بهداشتی ارزان‌قیمت» که به Obamacare معروف شده است می‌پردازد، در ژورنال پزشکی JAMA منتشر شده است. این شاید نخستین بار در تاریخ معاصر است که یک رئیس‌جمهور، یک مقاله کاملا علمی را همراه با چکیده، یافته‌ها و نتیجه‌گیری در یک مجله علمی منتشر کرده است. البته روسای جمهور دیگر در حد تفسیر و نظر در مجلات علمی نامشان آمده بود.

 برای مثال بیل کلینتون در سال ۱۹۹۷ یک مقاله تفسیری را در ژورنال ساینس منتشر کرده بود. «قانون مراقبت بهداشتی ارزان‌قیمت» از قوانین فدرال آمریکا است که در ۲۳ مارس ۲۰۱۰ توسط اوباما امضا و به قانون تبدیل شد.

       مقاله اوباما به بررسی داده‌های جمع‌آوری‌شده از سایر گزارش‌ها و مطالعات پرداخته و بر برخی از موفقیت‌های طرح «مراقبت بهداشتی ارزان‌قیمت» ازجمله کاهش تعداد آمریکایی‌های فاقد بیمه سلامت تاکید کرده است. زمانی که این لایحه به قانون تبدیل شد، میزان افراد فاقد بیمه تا ۴۳ درصد کاهش یافت. بر اساس یافته‌های این مقاله، در سال ۲۰۱۰ این میزان ۱۶ درصد و در سال ۲۰۱۵ حدود ۹ درصد بود. این طرح بیمه‌ای، ۵۵ میلیون آمریکایی را تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌دهد که زیر چتر حمایتی نیستند. به گفته اوباما، این کشور همچنان با چالش‌های زیادی بر سر راه بهبود نظام سلامت خود روبرو است. همچنین وی سیاست‌هایی را توصیه کرده است که می‌توانند به کاهش هزینه داروهای نسخه‌ای کمک کنند.
Live science
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: