کد خبر: ۱۱۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۵ - 2016July 20
شفا آنلاین>سلامت>چاشنی‌های غذایی می‌توانند به‌سادگی و به‌سرعت چربی، کالری، شکر و نمک را به رژیم غذایی شما اضافه کنند بدون آنکه ارزش غذایی زیادی برای شما داشته باشند، درنتیجه بهتر آن است که انواع سس‌ها و چاشنی‌های پرچرب و مضر برای سلامتی بدن را کنار بگذارید و سس‌های خانگی خودتان را جایگزین آنها کنید.
به گزارش شفا آنلاین،  بدین طریق می‌توانید علاوه بر بهره‌مند شدن از یک سس خوشمزه، میزان چربی بدنتان را نیز کنترل کنید. انواع سس‌های خوشمزه و خوش‌طعم سالاد که خود شما آنها را در منزل تهیه می‌کنید می‌توانند علاوه بر افزایش سطح سلامتی، طعم خوبی نیز به انواع غذاها مانند سبزیجات پخته شده، انواع گوشت‌های پخته یا انواع پاستاها بدهند. در نتیجه نکات زیر را درباره استفاده از چاشنی‌ها به خاطر بسپارید:
       سس گوجه‌فرنگی کم نمک و کم شیرینی را برای خود انتخاب کنید. در ضمن می‌توانید خودتان هم با ترکیب رب گوجه‌فرنگی، پودر سیر، پودر پیاز، شکر قهوه‌ای و سایر چاشنی‌ها این سس را در خانه و به‌طور سالم تهیه کنید. از فلفل قرمز تند خرده شده تازه به جای سس‌های آماده و شور کارخانه‌ای استفاده کنید. برای سالادها نیز می‌توانید از سس‌های خانگی به‌جای سس‌های آماده‌ای همچون مایونز استفاده کنید. کافی است برای این منظور سرکه، روغن زیتون، ماست، پودر زنجبیل، نمک و فلفل یا خردل را با یکدیگر ترکیب کنید.Healthday
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: