کد خبر: ۱۱۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۵ - 2016July 18
شفا آنلاین>سلامت>از هفته گذشته کمیته ای با کارشناسان متعدد در نظام پزشکی تشکیل شده و روز چهارشنبه نتیجه نهایی اعلام می شود.
به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری امروز گفت: از هفته گذشته کمیته ای با کارشناسان متعدد در نظام پزشکی تشکیل شده و روز چهارشنبه نتیجه نهایی اعلام می شود.

وی ادامه داد: پزشکان باید در طول درمان همراهان بیمار را در جریان روند درمانی قرار دهند و در حین خدمت باید احترام متقابل بین پزشک و بیمار بوجود بیاید.
 
وی اظهار داشت:حواشی بوجود آمده خوشبختانه گسترده نیست اما ضررش بیشتر از نفعش است و دود آن به چشم همه می رود.باید همه را دعوت به خویشتنداری کنیم و اظهارات مبتنی بر شواهد را درخواست کنیم و در مورد پرونده کیارستمی باید بررسی های دقیق صورت گیرد.

حریرچی در خصوص وضعیت بودجه طرح تحول سلامت گفت: سازمان برنامه و بودجه همواره برای بهبود اوضاع بودجه سلامت کشور تلاش کرده و امسال هم با گفتگوهایی که داشتیم دکتر نوبخت قول مساعد داده و صورتجلسه ای امضا شده تا یک دوازدهم بودجه سلامت بصورت ماهانه به وزارت بهداشت داده شود که در صورت عملی شدن شرایط بهتر می شود.

وی در خصوص کاستی های اورژانس های بیمارستانهای کشور گفت: اکثر بیمارستان ها از نظر کیفی و کمی توسعه یافته و وضعیت نیروهای انسانی بهبود پیدا می کند،در نظر داریم اورژانس ها را پشتیبانی کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص تخت های سوختگی افزود:در زمینه تخت های سوختگی در کشور کمبود داشتیم اما در بسته ای که در نظر گرفته شده هم افزایش تخت سوختگی مدنظر قرار دارد و هم تخت مراقبت ویژه سوختگی، همچنین قطب های سوختگی که با امکانات مناسب سطوح مختلف سوختگی را درمان کنند، ایجاد می شود.

آمار خطاهاي پزشكي در كشور را در فضاي آرام تر اعلام مي كنم
قائم مقام وزير بهداشت از اعلام آمار خطاي پزشكي سرباز زد و گفت: ترجيح مي دهم اين آمار را در فضاي آرام تر اعلام كنم. آمارهاي كه در دنيا ارائه مي شود حامي از آن است كه خطاهاي درماني طيف وسيعي دارد.

وي ادامه داد: خطاي درماني در اكثر كشورها ميزان قابل توجهي است و اقدامات سيستماتيك پيشگيرانه بايد صورت گيرد. از طرفي عمده خطاهاي درماني در بيمارستان رخ مي دهد.

حريرچي عنوان كرد: در اعتباربخشي جديد، از ٩٠٠ شاخص، ١٠٥ الي ١١٠ شاخص مربوط به ايمني بيمار است.

قائم مقام وزير بهداشت گفت: ترجيح مي دهم فضا آرام تر باشد ،سپس آمار خطاي پزشكي را اعلام مي كنم.

وی با اشاره به درخواست مکرر نظام پرستاری برای ملاقات و گفتگو تصریح کرد:ما با بیشتر تشکل های علمی و صنفی اسلامی، سیاسی و دانشجویی ملاقات داشتیم در مورد دوستان نظام پرستاری هم هر زمان ادبیات دوستان درست شد حتما با آنها مذاکره می کنیم.

وی افزود :همکاران در نظام پرستاری از ما خواستند که درمورد مصوباتی مذاکره کنیم که قبلا خودشان در مورد آنها تصمیم گرفتند در حالی که این دعوت میتوانست ادبیات بهتری داشته باشد.

حريرچي اشكالات عدم تشريح اقدامات درمان توسط پزشكان را وارد دانست و افزود: در تمام دنيا معادل ويزيت، مشاوره خوانده مي شود اما در كشور ما وقت مناسبي براي توضيح دادن به مردم در نظر گرفته نمي شود.اين به دليل تراكم بيمار و پايين بودن تعرفه ها است. از طرفي در كشورهاي دنيا، فاش گويي قانوني است اما در كشور ما واقعيت هاي تلخ به بيمار گفته نمي شود.

قائم مقام وزير بهداشت ادامه داد: در بسياري از كشورهاي توسعه يافته بايد نسخه نويسي به صورت مكتوب باشد اما متاسفانه در كشور ما كمتر اين اقدام صورت مي گيرد. اميدواريم به كمك جامعه پزشكي ،دستگاه هاي نظارتي و مردم اين وضعيت ارتقا يابد.

ميانگين حقوق مديران وزارت بهداشت ٢٠ ميليون تومان است
وی با اشاره به اظهارات رييس ديوان محاسبات عنوان كرد: آمار اعلام شده براي ٩٠٥ مدير است و رييس ديوان محاسبات آمار درستي را ارائه دادند.

وي ادامه داد: ميانگين حقوق مديران وزارت بهداشت ٢٠ ميليون تومان است و اين حقوق مطابق با قوانين كشوري است. البته قسمت قابل توجهي از مديران، هيئت علمي و قضات هستند كه پايه حقوقي نسبتا بالاتري دارند.

حريرچي بيان كرد: از تعدادي از پرشكان درخواست فعاليت در بخش دولتي و دريافت درصدي از خدمات با تعرفه دولتي را داريم كه از سال ٧٤ پياده مي شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
سخن گوی عزیز و گرامی:حداکثر حقوق بهورزان و پرستاران را نیز اعلام فرمایید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: