کد خبر: ۱۱۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۵ - 2016July 16
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه نمی دهیم هر کسی در حوزه غیرتخصصی در خصوص خطای پزشکی اظهار نظر کند.

 به گزارش شفا آنلاین،عباسعلی پوربافرانی روز شنبه در اختتامیه ششمین دوره جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران و مراسم گرامیداشت استاد فقید دکتر عباس شفیعی، افزود: خطای پزشکی به دلیل ارتباط با جان مردم از اهمیت خاصی برخوردار است اما اظهارنظر درباره آن باید به دست اهلش انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: بطورمثال ممکن است یک تعمیرکار خودرو بتواند در این حوزه اظهار نظر کند اما در حوزه پزشکی فقط متخصصان باید اظهارنظر کنند.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش به قوانین مرتبط با حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: حداقل 10 اصل قانون اساسی مستقیما با حوزه سلامت جامعه سر و کار دارد.
پوربافرانی افزود: در حوزه قوانین با مشکل تورم قوانین روبرو هستیم و قوانین دست و پا گیر باید حذف شود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت داروها گفت: گاهی نسخه های دارویی باید ارتقای کیفیت پیدا کنند ؛ هم اکنون متاسفانه برخی خانه ها تبدیل به داروخانه شده اند و باید به این مساله توجه شود.
ششمین دوره جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران و مراسم گرامیداشت یاد استاد فقید دکتر عباس شفیعی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد و طی آن از خانواده استاد شفیعی معمار داروسازی نوین ایران با اهدای لوح از سوی وزیر بهداشت تقدیر و تجلیل شد.
همچنین در ششمین دوره جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران از 31 شرکت فعال در حوزه محصولات دارویی و بهداشتی و داروخانه تجلیل و گواهینامه های اشتهار به کیفیت و اهتمام به کیفیت به آنها اعطا شد.
برچسب ها: بهداشت ، خودرو ، حذف
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: