کد خبر: ۱۱۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۵ - 2016July 17
شفا آنلاین>سلامت> سایت بین‌المللی سرطان، میزان بقای فرد پس از مداوای سرطان‌های سیستم عصبی به صورت نسبی 5 سال معرفی شده است.
  به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید   اما نکته جالب در مورد تفاوت میزان ابتلای افراد به این بیماری است. کشور ژاپن پایین‌ترین میزان ابتلا به این نوع از سرطان را دارد، چرا که مردم در این کشور از سبزیجات و ماهی تازه استفاده می‌کنند. همچنین فعالیت‌های مغزی مردم در این کشور با توجه به شیوه زندگی آنها نظم زیادی دارد و همین موضوع در ابتلای آنان به سرطان پیشگیری می‌کند. کشور مکزیک هم پس از ژاپن در قعر جدول ابتلایان هستند. مردم این کشور از لبنیات با کیفیت استفاده می‌کنند و در معرض امواج کمی است.

       در جدول کشورها، چین نسبت به 15 تا 20 سال گذشته تفاوت زیادی کرده است. تا پیش از سال 2000 چین با موجی از سکته‌های مغزی، فلج‌های مغزی و سرطان‌های مغزی مواجه بود. ولی حالا طبق گزارش سال 2016 چین با وجودی که به یکی از قطب‌های اقتصادی و تولیدی جهان تبدیل شده است و سبک زندگی شهری در آن نهادینه شده، حالا آمار بسیار پایینی از شیوع این سرطان را دارد. علت این موضوع اجبار دولت چین به ورزش‌های منظم و مراجعه مداوم به پزشک است.

       در چین هر فرد بسته به سنش باید در سال حداقل یک بار به صورت کامل چک بشود و مورد معاینه قرار بگیرد. این موضوع باعث شده است تا بیماری‌های سرطانی در این کشور به سرعت تشخیص داده شوند و در نتیجه میزان مداواهای افراد نیز کاهش پیدا می‌کند.

        در کشور کانادا هم میزان مبتلایان تا اندازه‌ای بالا است. اما این کشور در تلاش است تا بیشترین سن بقا پس از درمان را داشته باشد. در این کشور موردی گزارش شده است که نشان می‌دهد تا 25 سال پس از درمان تومور بدخیم نخاعی هم زنده مانده است. البته این آمار شامل کودکان نمی‌شود. یکی از قوانین کشور کانادا مراقبت همه جانبه و مادام‌العمر از بیماران سرطانی است. پرونده بیماران سرطانی هیچ‌گاه در سیستم درمانی این کشور بسته نمی‌شود. بیماران می‌توانند در مدت زمان درمان و حتی پس از آن به صورت کامل در مراکزی شبیه به آسایشگاه باشند. همچنین به این بیماران مستمری‌های مادام‌العمری تعلق می‌گیرد که هزینه درمان آنها است. هرچند این موارد نتوانسته است میزان بقای مردم این کشور را به میزان دلخواه بالا ببرد، ولی باعث شده است مردم از روند درمان رضایت داشته باشند و در این دوره پرتنش از زندگی، بتوانند روی درمان تمرکز کافی داشته باشند.

       در کشور هلند هم، بیماری که پس از بیماری سرطان مداوا می‌شود، می‌تواند به صورت خودخواسته اعلام از کار افتادگی یا بازنشستگی کند. در این صورت به صورت پیوسته تحت نظر پزشک خواهد بود و همچنین از تسهیلات دولتی مانند داشتن کاری متناسب با وضعیت سلامت او در صورت دلخواه برخوردار شود. خانواده این بیماران هم در حین درمان مددکار و پرستاری به صورت دائمی در اختیار خواهند داشت تا به لحاظ روانی بتوانند فرد بیمار را بهتر حمایت کنند.
برچسب ها: کشور ، کمترین ، سرطان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
1
درایران هم به محض اینکه دکترهای انکولوژی بفهمند بیمار سرطان دارد بیمار را به بیمارستانهای خصوصی هدایت کرده وآمپول پرتوزوماب هر ویال هشت میلیون تومان به والدین بیمار می فروشند دولت هم تماشا می کند تا خسته نشود این هم از خدمات دولت خدمتگزار چه اصلاح طلب و چه اصولگرا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
متأسفانه درایران اوضاع سلامت همگانی بسیار افتضاح است و متعسفانه خیلی از مسئولین فقط به فکر منافع خودشان هستند،و حتی از قیمت نان هم اطلاع ندارند،بسیار متأسفم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
0
متاسفانه در ایران اینقدر مشکلات و دغدغه برای مردم درست شده و این قدر هزینه ها بالاست که مردم بیچاره حالا حالا به فکر سلامتی خودشون نیستند تا زمانی که بیماری وخیم بشه
کاش ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
به نظرم. آنقدر گرفتاری مردم زیاد شده که مردم به همه چی فکر میکنند الا سلامتی خودشون
mrym
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
طبق آمارایرانیان با خوراندن نان خشک کپک زدن که سم آپروتوکسین تولید کرده،،،،به گاوها وطیور باعث شده اندکه شیر،،گوشت،،،وکود ،،،،این حیوانات به این سم آلوده وبا خوردن این سم سرطان مستقیم وارد بدن انسان خواهد شد.
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
0
بزرگترین علت سرطان در ایران پرخوری هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
0
0
انشاالله این بیماری ریشه کن شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
در بیمارستان های دولتی در ایران اصلا جان بیمار ارزش ندارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: