کد خبر: ۱۱۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۵ - 2016July 14
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: ارتقای هتلینگ در 80 بیمارستان زیرپوشش تامین اجتماعی کشور با اعتبار یک هزار و 440 میلیارد ریال در حال اجراست.

 به گزارش شفا آنلاین،محمد علی همتی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح دستگاه دیجیتال رادیولوژی بیمارستان فارابی مشهد افزود: ارتقای خدمات هتلینگ بیمارستانی در چهار محور تاسیسات، تجهیزات، بهداشتی و رفاهی دنبال می شود.
وی بیان کرد: افزایش رضایتمندی مراجعان مراکز درمانی تامین اجتماعی از ثمرات و دستاوردهای مهم طرح ارتقای هتلینگ است.
وی با اشاره به طرح ارجاع داخلی خدمات در مراکز درمانی تامین اجتماعی گفت: در اجرای این طرح خدمات ارائه شده در مراکز درمانی با هدف ارتقای خدمات و پیشگیری از هزینه های اضافی به صورت سطح به سطح انجام خواهد شد.
معاون درمان تامین اجتماعی ادامه داد: در این راستا بیمار ابتدا توسط پزشک عمومی معاینه شده و در صورت نیاز به پزشک متخصص و فوق تخصص ارجاع داده می شود.
وی افزود: در این فرایند اگر بیمار به خدمات تخصصی بیشتر نیاز داشته باشد به مرکز درمانی مجهزتر ارجاع داده خواهد شد.
وی اظهار کرد: طرح نظام ارجاع داخلی مراکز درمانی تامین اجتماعی هم اکنون در پنج استان کشور از جمله قزوین،خراسان رضوی و گیلان به صورت آزمایشی در حال اجراست.
همتی گفت: با تکمیل زیرساخت ها از ابتدای سال آینده شاهد عملیاتی شدن طرح مزبور در تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی زیرپوشش تامین اجتماعی خواهیم بود.
وی افزود: در اجرای این طرح حتی هزینه نقل و انتقال بیمار از مرکز درمانی یک شهر به شهر دیگر نیز توسط تامین اجتماعی پرداخت می شود.
وی از اجرای راهکار اساسی برای رفع مشکل تاخیر در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد خبر داد و اظهار کرد: در این راستا دی ماه پارسال تفاهم نامه چهار جانبه ای بین وزارت بهداشت، وزارت تعاون، بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی منعقد شد.
به گفته وی، در اجرای این تفاهم نامه 60 درصد مطالبات مراکز طرف قرارداد نظیر بیمارستان ها و داروخانه ها طی دو هفته پس از تحویل اسناد پرداخت شده و مابقی طی سه ماه و پس از رسیدگی به آنها پرداخت می شود.
هم اکنون حدود 42 میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
برچسب ها: دیجیتال ، مشهد ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: